Cellnex perd 193 milions d’euros durant la primera meitat de l’any

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Cellnex Telecom ha perdut 193 milions d’euros durant els primers sis mesos de l’any, segons ha comunicat l’empresa en un informe enviat a la CNMV. Les pèrdues superen les del mateix període de l’any passat, de 170 MEUR. La companyia atribueix les pèrdues a les amortitzacions, que creixen un 16%, i els costos financers, que s’incrementen en un 13%, pel procés de consolidació i integració en el grup dels diversos actius adquirits en els últims temps. Malgrat això, Cellnex ha augmentat els ingressos un 17%, fins als 2.001 milions d’euros, i ha aconseguit un EBITDA ajustat de 1.490 milions, un 16% més. La multinacional destaca el seu “sòlid creixement orgànic”, amb un 7,1% més d’emplaçaments respecte al mateix període del 2022.

Les inversions han ascendit a 1.500 MEUR, principalment per desplegar les noves infraestructures en diversos països (709 MEUR) i per comprar el 30% d’On Tower Poland (510).

Publicitat

Segons ha detallat la multinacional catalana en un comunicat, els Serveis d’Infraestructures per a operadors de Telecomunicacions Mòbils van aportar ingressos per valor de 1.824 milions d’euros, xifra que suposa un 19,3% respecte al mateix període del 2022 i el 91,1% del total. L’activitat d’infraestructures de radiofusió va aportar un 5,8% dels ingressos, amb 115 milions d’euros, i els negocis centrats en les xarxes de seguretat i d’emergència i solucions per a la gestió intel·ligent d’infraestructures urbanes un 3,1% del total, amb 62 milions.

D’altra banda, a 30 de juny Cellnex comptava amb 112.737 emplaçaments operatius sense tenir en compte els 16.060 emplaçaments previstos de de desplegar fins al 2030, encapçalats pels 25.181 de França; els 21.743 d’Itàlia i els 15.736 de Polònia.

Pel que fa el deute net del grup a juny del 2023 arriba als 17.900 milions d’euros, amb un 76% referenciat a tipus fix, i disposa d’una liquiditat immediata de 3.700 milions d’euros. A més, fa pocs dies va tancar un préstec amb el BEI per finançar el desplegament de les infraestructures 5G a Espanya, Portugal, França, Itàlia i Polònia.

Pel que fa les perspectives de futur, la companyia reitera que de cara al 2025 espera comptar amb uns ingressos d’entre 4.100 i 4.300 milions d’euros, un ebitda d’entre 2.200 i 3.500 milions d’euros i un flux de caixa lliure i recurrent d’entre 2.000 i 2.200 milions.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió