Trencar el cofoisme dels líders independentistes

-Publicitat-

Algú que hagués viscut l’octubre de 2017 i hagués entrat en coma la matinada de l’u de novembre, si es despertés avui, li costaria molt d’entendre la situació i es preguntaria què han fet els líders independentistes tot aquest temps per, malgrat haver-hi més independentistes que mai, estar immersos en una sensació de derrota permanent.

Segurament aquest algú o bé tornaria a entrar en coma o es revoltaria contra les actituds dels lideratges independentistes i, en aquest segon cas, el que faria primer és exigir explicacions del perquè de la derrota quan teníem la victòria a tocar. Això és el que es desprèn de les declaracions dels responsables polítics del PP, que no les tenien totes, i que van quedar gratament sorpresos en veure com tot es va diluir talment com un terròs de sucre.

-Continua després de la publicitat -

En segon lloc, exigiria als actuals líders que callin, que es deixin de fer declaracions de cara a la galeria, i que es tanquin fins a trobar una estratègia guanyadora o, altrament, que deixin pas a nous lideratges. Efectivament, ja n’hi ha prou de tanta xerrameca fàtua, de jugar a fer veure qui és més valent i de continuar alimentant la tan fastigosa guerra civil independentista tant a les xarxes socials com en els debats dins la política independentista.

És aquí on les entitats de la societat civil hi tenen un paper fonamental a fer: han d’exigir una trobada de durada il·limitada entre els partits polítics independentistes, juntament amb les mateixes entitats, Òmnium, Assemblea, AMI, Assemblea de Representants del Consell per la República, i que no facin públic cap acord fins que estigui tancat. La ciutadania així ho exigeix. La ciutadania no vol veure més espectacles farcits de declaracions banals que no porten enlloc.

-Continua després de la publicitat -
Et pot interessar  De la queixa al poder: el sentit comú català cap a la llibertat.

Si volem guanyar, primer cal una estratègia conjunta o, al contrari, serem derrotats com ens està passant contínuament. La ciutadania rep patacades des d’Espanya, dia si i dia també, i el que cal és un gran acord. Qui no ho vulgui acceptar, sobretot les persones que ara ocupen els lideratges polítics, que deixin pas. Prou de dir “Ho tornarem a fer” o “Desobeirem” per continuar igual sense fer res. Preparem un gran acord estratègic. Fem-ho, que la ciutadania vol guanyar i podem guanyar, com ja ho vam fer l’1-O.

- Publicitat -

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Més opinió