Dimecres, 4 d'agost de 2021 - Edició 1105
La República

El govern Colau no vol ni la fàbrica de bateries, ni que Seat fabriqui cotxes elèctrics

Una altra cosa seria fer pagar un preu raonable, però que sigui més car carregar un cotxe elèctric que un cotxe de combustió fòssil hauria d’estar prohibit per llei

Joan Puig
Joan Puig 14/06/2021
Ada Colau i el socialista Jaume Collboni, en una imatge d'arxiu

El govern Colau-Collboni ha pres una decisió no gens exemplar per tal que els cotxes elèctrics s’imposin als cotxes de combustibles fòssils i, segurament, també ha posat en perill que l’esperada fàbrica de bateries vingui a Catalunya i rellanci la fabricació de cotxes elèctrics.

Fa poques setmanes el govern municipal va aprovar passar de lliure a pagament els carregadors elèctrics municipals, quan encara n’hi ha molt pocs de disponibles. Més ben dit, el desgavell econòmic a Barcelona ha de ser tan gran per haver decidit fer negoci amb els carregadors elèctrics municipals: si no t’hi abones i pagues una quota fixa, carregar un cotxe elèctric surt més car que omplir el dipòsit de combustibles fòssils.

És una decisió poc solidària amb la gent del territori, ara que se sap que la contaminació de Barcelona i la seva àrea metropolitana arriba al Parc Natural del Montseny, i, en lloc de promocionar una mobilitat sostenible, el consistori rebenta tot el pla d’instal·lació de carregadors elèctrics quan encara es troba a les beceroles.

Si el model depredador de Barcelona té efecte de taca d’oli i els municipis del país que es troben en ple procés d’instal·lació de carregadors elèctrics fan el mateix, deixarem de ser un país punter en mobilitat sostenible. Voler fer negoci de les càrregues elèctriques és un escàndol. Una altra cosa seria fer pagar un preu raonable, però que sigui més car carregar un cotxe elèctric que un cotxe de combustió fòssil hauria d’estar prohibit per llei.

Com diu la cooperativa som mobilitat: “Des de Som Mobilitat estem a favor de cobrar l’electricitat que mou els nostres cotxes, generar energia té un cost i cal reflectir-ho en el seu preu. Fer una mobilitat +sostenible també passa per conduir d’una forma eficient i fer un ús racional dels recursos. El fet de cobrar en rotació, especialment en els punts de càrrega de la via pública, creiem que fomentarà un ús més responsable d’aquests espais, però els preus proposats són desorbitats i falten tarifes per donar resposta a totes les necessitats.

La contaminació a Barcelona és un greu problema i esperem que Endolla Barcelona i Aparcaments BSM reconsiderin aquesta proposta tarifària. Si no, la implantació del vehicle elèctric es veurà greument afectada.

Des de Som Mobilitat demanem unes tarifes que promocionin la mobilitat elèctrica (millor si és compartida) en la línia de l’aposta de l’Ajuntament de Barcelona per la mobilitat sostenible.”