El Tribunal Supremo torna a encalçar tres tuitaires per la publicació de missatges a Twitter, acompanyats de fotografies, en què s’identificava la lletrada de l’administració de justícia del jutjat d’instrucció número 13 de Barcelona que havia declarat com a testimoni protegit al judici del ‘procés’.
El tribunal espanyol dona per admesos els recursos de l’Advocacia de l’Estat com a acusació particular en representació de la lletrada contra les interlocutòries de l’Audiència de Barcelona que van arxivar les causes per no considerar delictius els fets.
L’Audiència havia corregit al jutjat d’instrucció número 16 de Barcelona, que havia ordenat la continuació de les actuacions perquè considerava que els fets podrien ser constitutius d’un delicte contra l’administració de justícia i d’injúries.
El Supremo considera, en les tres sentències, que “resulta raonable considerar que els fets atribuïts a l’imputat presenten, provisionalment, caràcter delictiu, tal com va entendre el jutge d’instrucció, per la qual cosa el motiu ha de ser estimat, casant i anul·lant la interlocutòria impugnada i mantenint la resolució acordada per l’instructor”.
El 20-S
La lletrada va ser l’encarregada de supervisar l’escorcoll de la Conselleria d’Economia el 20 de setembre del 2017 d’on va sortir pel terrat a causa de la gran concentració d’independentistes a les portes de l’edifici. El 20-S va ser la gota que va fer vessar el got en l’escalada d’escorcolls per part de la policia espanyola a les institucions catalanes.
Una data històrica en la repressió contra l’independentisme en què es van fer les fotografies de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart damunt un cotxe de la Guàrdia Civil, amb la posterior manipulació al judici de l’1-O.


