Edició 2125

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 20 de maig del 2024
Edició 2125

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 20 de maig del 2024

Territori ultima la Llei del taxi per “ordenar” el sector segons el temps o la distància i acabar amb “la confrontació”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori, ha explicat que s’està ultimant la nova llei del transport públic en vehicles de fins a 9 places amb la voluntat “d’ordenar” el sector en funció del temps de trajecte o de la distància recorreguda i així es “defugi de la confrontació”. Martori ha detallat que s’està “acabant de treballar” amb els diferents agents “per fer un acord sectorial” i ha afirmat que ha de servir “als interessos de la mobilitat”. Per això, ha assenyalat que la regulació estudia “diferenciar” el servei de taxis, VTC, Gran Turisme i altres tipologies (com ara les limusines) i ha formulat la possibilitat de “llicències flotants” de VTC en certs moments de demanda o suspendre-les en episodis de contaminació.

Martori ha posat d’exemple que quan un usuari ha d’anar en un tren de llarga distància hi ha l’oferta de l’alta velocitat i, en canvi, en trajectes més curts existeix una xarxa d’autobusos. Es tracta de buscar “una ordenació” del sector, ha resumit el responsable de Transports i Mobilitat. 

Publicitat

La futura llei, segons ha recalcat Martori, pretén que el taxi “sigui d’interès econòmic general i, per tant, sigui un servei d’interès públic” i plantegi una oferta de “proximitat”. A la vegada, conjuntament amb el transport públic ajudi a la “descongestió” i contribueixi a la “millora de la mobilitat” a les ciutats. D’aquesta manera, en dates concretes o franges horàries hi hagi “llicències flotants” que permetin “cobrir la demanda” o, fins i tot, no ha descartat limitar l’accés de VTC a zones d’alt volum de trànsit. Alhora, això obriria la porta a implementar bonificacions tarifàries, però Martori ha matisat que tot plegat s’està treballant. 

El director general de Transports i Mobilitat ha fet èmfasi en la importància de disposar d’informació per conèixer “l’eficiència” del servei, “a dia d’avui no se sap la relació de la prestació amb els quilòmetres recorreguts sense donar servei”. El fet de comptar amb aquestes dades es podria “corregir” i aconseguir aquesta optimització. 

El director general ha deixat clar que la proposta “no pretén eliminar” els VTCs, perquè el taxi “és un servei i el VTC és un lloguer d’un vehicle amb un conductor”. La funció de la regulació és que es “defineixi un marc jurídic perquè l’administració competent pugui decidir” per una o altra tipologia, tot i que ha puntualitzat que aquesta plataforma estigui “més orientada a una mitja i llarga distància o de llarga durada”. També ha plantejat el mateix amb el Gran Turisme, que és un servei molt específic i, per tant, es pot fixar una durada mínima.

Martori ha afirmat que la normativa va “ben encaminada”, però ha admès que ja s’haurà de tramitar en la següent legislatura. Per això, espera que si “hi ha un gran acord amb el sector serà més fàcil un pacte parlamentari”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió