Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Temporada Alta tanca una edició atípica amb 88.876 espectadors presencials i virtuals

|

- Publicitat -

ACN Girona.-El festival Temporada Alta tanca aquest dimarts la seva 29a edició, la més atípica de totes, amb 88.876 espectadors, la gran majoria d’ells provinents del format virtual. Tot i així, les produccions que s’han programat de forma presencial han registrat una ocupació del 88,8%, només mig punt menys que l’any passat. La reducció en l’aforament, però, deixa un balanç de només 12.991 persones de públic present en teatres i auditoris, mentre que les 70.286 provenen de la programació virtual. En aquest sentit, el director del festival, Salvador Sunyer, ja ha avançat que mantindran la programació a distància en els propers anys perquè els permet arribar a públics d’arreu del món més fàcilment.

Fins a 88.876 persones han gaudit dels espectacles de Temporada Alta aquest 2020 entre les dues modalitats que ha tingut el festival enguany: la presencial i la virtual. Pel que fa a la programació que el públic ha seguit des dels teatres de la demarcació de Girona, l’ocupació ha estat del 88,8%, només mig punt per sota de la xifra assolida l’any passat.Tot i així, el director del festival, Salvador Sunyer, ha volgut treure ferro a aquest percentatge ja que les restriccions d’aforament ha deixat un pati de butaques mig buit a tots els equipaments. Per això, malgrat l’elevada ocupació tan sols s’han registrat 12.991 persones, davant dels 53.086 que hi va haver l’any passat. Per altra banda, un 76,17% dels espectadors eren de les comarques gironines. Aquesta xifra és lleugerament superior a la del 2019 a causa de les restriccions de mobilitat.Èxit de la programació en líniaPer contra, la programació a distància ha tingut 70.286 visualitzacions, la majoria d’elles provinents de la reproducció d’espectacles i de contingut gratuït (61.530). Per altra banda, 8.756 persones han comprat una entrada per a alguns de les 55 propostes virtuals. En aquest cas, la major part del públic (un 70,5%) era de fora de la demarcació de Girona. El director del festival, Salvador Sunyer, ha detallat que s’han venut entrades a tretze comunitats autònomes de l’Estat i a vint països diferents.Davant d’aquestes xifres, Salvador Sunyer ha afirmat que la programació en línia “ha funcionat millor” del que s’esperaven. La idea inicial era crear “un banc de proves” de nous formats de dramatúrgia que ha tingut una gran rebuda per part del públic. Per això, Sunyer ha avançat que a partir de l’any vinent organitzaran “dos festivals diferents”, un en format presencial i l’altra amb propostes virtuals.Un dels reptes que hauran de superar, tal com ha detallat el director de Temporada Alta, és veure com adapten el català en aquest tipus de programació per tal que no suposi una barrera idiomàtica per a la resta de públic. Salvador Sunyer ha recordat que enguany la gent que pagava per veure el catàleg d’obres virtual podia accedir a espectacles en diferents idiomes, però el festival no té “la capacitat econòmica de subtitular-ho tot en català”. Per això ha assegurat que buscaran una manera d’encaixar els espectacles en català en aquesta programació. “Tenim un any per treballar-ho”, ha apuntat Salvador Sunyer.Un dels tipus d’espectacles virtuals que més bona rebuda ha tingut per part del públic són les propostes a través de la plataforma zoom. Entre elles hi havia ‘First casi blind date’, en què un espectador podia tenir una ‘cita a cegues’ amb un actor o actriu durant mitja hora. En ell, cada persona parlava amb un actor diferent i l’espectacle s’adaptava en funció de la conversa. Davant d’aquest èxit, Sunyer ha assegurat que seguiran explorant en aquests nous formats creatius.Un altre dels espectacles que ha despertat més interès és ‘Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia’, de la companyia Cabosanroque. En aquest cas, el públic es descarrega un àudio i pot seguir la narrativa des del seu mòbil en qualsevol supermercat de Catalunya. Ara, diversos festivals ja han demanat adaptar aquesta audioguia i es podrà sentir a l’Argentina i també a la resta de l’Estat. Repensar el sistema culturalEn el balanç de l’edició d’enguany del festival Temporada Alta el director del festival ha aprofitat per fer un encàrrec a les institucions i “repensar el sistema cultural d’aquest país”. Segons Sunyer, la pandèmia ha tornat a posar de manifest les mancances del sector cultural. Per repensar aquest sistema, Sunyer ha proposat “mirar què hi ha a la resta d’Europa i no cometre els mateixos errors que ells han comès”.En aquest sentit, el director de Temporada Alta creu que caldria “dotar de contingut” els equipaments ja existents, com ara teatres, sales d’exposició i auditoris. “No cales edificis, ni estructures, ni més personal”, ha afegit Sunyer.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió