ACN Barcelona – La candidata del PSOE al 9-J, Teresa Ribera, ha afirmat aquest dimarts que “mai” ha obert la porta a pactar amb Meloni: “L’extrema dreta és extrema dreta sempre”. Ribera ho ha dit durant una roda de premsa a l’Agència EFE en la qual ha indicat que “és un error pensar que es pot arribar a un acord de legislatura amb cap força d’ultradreta”. Segons ella, no es pot acceptar la “normalització” de l’extrema dreta: “No ho farà la família socialdemòcrata”. De fet, ha fet una crida perquè populars, liberals i verds, juntament amb els socialdemòcrates, apostin a l’Eurocambra “per la defensa de la democràcia i la convivència davant del model de l’extrema dreta”.
Ribera ha volgut així tancar el debat sobre si manté o no la porta oberta a Meloni -com reclamava saber Podem- arran d’una entrevista de fa pocs dies a ‘El Correo’. En l’entrevista la candidata socialista responia que arribar a pactes amb el grup dels Conservadors i Reformistes Europeus (ECR) -on hi ha Vox i Fratelli d’Italia- “depèn de l’aritmètica del Parlament després del 9 de juny” i de les propostes que facin.
Sobre això, Ribera ha lamentat que s’hagi entès d’aquesta manera i ha remarcat que “és capital dir ‘no’ a l’extrema dreta”. “Mai se l’ha frenat integrant-la a les institucions”, ha afegit. En relació a l’aritmètica que pugui haver-hi al Parlament Europeu després del 9-J, ha assenyalat que és “pertorbador” com Marine Le Pen ha fet una invitació a Meloni per consolidar “un poder fort” a la cambra europea.
Preguntada per si formaria part d’un executiu comunitari amb membres de l’extrema dreta, Ribera ha apuntat en la roda de premsa que les propostes de noms dels comissaris procedeix dels governs i que el Parlament Europeu es pronuncia al respecte. “En funció de quin sigui el perfil majoritari al Parlament Europeu veurem una capacitat menor o major per configurar un mandat coherent o complex”, ha dit. Així, ha conclòs que “és importantíssim que hi hagi una correlació de forces que no es declini en favor de la dreta i l’extrema dreta”.
Encara sobre l’extrema dreta, també ha opinat que en el cas d’Espanya “és molt significatiu com el PP ha “normalitzat i institucionalitzat”. “El PP va cometre l’error de mimetitzar-se amb l’extrema dreta i ara és possible que temi que el que està fent és que proliferi i s’ampliï l’espai de la ultradreta”, ha reblat. En aquest sentit, ha dit que si els populars han arribat a la conclusió “que Vox va en contra del benestar dels espanyols”, poden trencar els pactes als quals van arribar.


