ACN Madrid – La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha arxivat l’expedient obert contra CaixaBank, Bankia, Banc Sabadell i el Banc Santander per la concessió dels crèdits ICO durant la pandèmia. La CNMC ha declarat la “inexistència d’infracció” després d’investigar durant dos anys presumptes actes de competència deslleial i possibles “pràctiques anticompetitives” dels quatre bancs. Concretament, a partir d’abril del 2020 l’organisme regulador va començar a rebre queixes de pimes -a la seva bústia Covid- que denunciaven que les entitats aprofitaven aquests préstecs avalats per l’ICO per exigir la contractació de productes addicionals (fonamentalment assegurances de vida, però també d’altres productes) i refinançar deutes preexistents.
“Acte seguit es va iniciar una àmplia investigació analitzant les pràctiques descrites des de la perspectiva de l’article 3 de la Llei de Defensa de la Competència”, ha assenyalat la CNMC, que ha precisat que tant en la fase d’instrucció com en la fase de resolució del procediment es van dur a terme “múltiples actuacions” destinades a aclarir els fets. “Destaquen particularment els requeriments efectuats a l’Institut de Crèdit Oficial i al Banc d’Espanya, que no van reportar incidències rellevants, ni actuacions concretes en l’àmbit de la seves respectives competències”, ha constatat la CNMC. “Després d’un llarg període d’investigació, concloem que no s’ha acreditat la concurrència dels elements necessaris per considerar provada una infracció de l’article 3 de l’LDC”, ha finalitzat l’organisme regulador.
La resolució de la CNMC compta amb un vot particular.



