Edició 2263

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 05 de octubre del 2024
Edició 2263

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 05 de octubre del 2024

El TS confirma la nul·litat d’una clàusula abusiva per acomiadar teleoperadors que no assolissin el 75% de la producció

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La Sala Social del Tribunal Suprem ha confirmat la nul·litat, per abusiva, d’una clàusula tipus que l’empresa Digitex Informática SLU hauria “imposat” en el contracte laboral de diversos teleoperadors i que permetia a la companyia acomiadar els empleats que no assolissin el 75% de la producció mitjana mensual del servei. L’alt tribunal ha rebutjat el recurs de cassació plantejat per l’empresa contra una sentència de l’Audiència Nacional, del 13 d’octubre del 2022, que va estimar el recurs de diversos sindicats, entre els quals UGT, USO, CGT, CCOO, CSIF i IAC, i va declarar la nul·litat de la clàusula esmentada incorporada als contractes d’aquests professionals a partir del 4 de juny del 2022.

La controvertida clàusula assenyalava que “ambdues parts, a l’empara del que disposa l’Estatut dels Treballadors i en virtut de la seva autonomia contractual, de mutu acord estableixen com a motiu vàlidament consignat per a la resolució del contracte el baix rendiment del treballador, que en tres mesos consecutius o en quatre alterns dins un període de sis, no arribi al 75% de la mitjana de producció mensual aconseguida pels empleats del servei al qual estigui adscrit”.

Publicitat

El TS ha valorat que aquesta condició resolutòria pretén que l’empresa pugui extingir la relació laboral per disminució del rendiment, “sense abonar cap indemnització a l’empleat i sense que es valorin les circumstàncies subjectives del mateix, a diferència de l’acomiadament disciplinari que estableix l’Estatut dels Treballadors i que exigeix ​​que l’incompliment contractual sigui culpable”. D’aquesta manera, ha afegit, es tractaria d’una condició resolutòria que “eludeix les garanties substantives i processals de l’acomiadament”.

La sentència ha indicat que l’empresa ha d’oferir elements suficients perquè es pugui assolir la convicció que realment hi va haver un incompliment contractual per part del treballador que justifiqui l’extinció no indemnitzada de la relació laboral. I en aquest cas ha considerat que “es tracta d’una clàusula tipus, imposada per l’empresa en tots els contractes de treball a l’àmbit del conflicte, que no havia estat negociada lliurement amb els treballadors, en què s’exigeix ​​un rendiment percentual respecte de la mitjana dels treballadors del mateix servei”.

A més, l’alt tribunal ha recordat que no es pot acordar la condició resolutòria instaurada en una pluralitat de contractes al marge del que disposa el conveni col·lectiu del contact center (abans telemàrqueting), el qual regula com a falta molt greu la disminució voluntària i continuada del rendiment.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió