Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El Parlament renova el mandat marc del sistema audiovisual públic de Catalunya

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El Parlament ha aprovat aquest divendres el nou mandat marc del sistema públic audiovisual català. Amb els vots de JxCat, ERC, CatECP i la CUP, s’ha donat llum verda a un nou document que estableix les línies bàsiques que han d’inspirar l’acció dels mitjans audiovisuals públics de Catalunya. Considera bàsic el sistema perquè la ciutadania sigui crítica i estigui informada i defensa el paper dels mitjans davant de la proliferació de notícies falses a les xarxes socials. Per això els emplaça a oferir una informació “àmplia, veraç, contrastada, imparcial, rigorosa, territorialment equilibrada i precisa”, que sigui alhora plural i exemplar amb la igualtat d’oportunitats i amb la independència dels seus periodistes.

Emplaça el servei públic audiovisual a ser a totes les plataformes de distribució, a ser capdavanter en la innovació de noves formes de continguts per arribar a nous públics i a garantir “la comprensió mútua amb les persones nouvingudes” i la protecció dels menors. També reclama l’impuls de les tecnologies que permetin l’accés de les persones amb discapacitat als seus continguts.Precisament sobre els continguts, el mandat marc estableix el català com a llengua pròpia i normal dels mitjans públics de Catalunya. Tot i això, han de promoure l’ús de l’aranès. També han de reservar espais a programació cultural “de qualitat”, a divulgar coneixement, a reforçar “la identitat nacional com un procés integrador en evolució constant i obert a la diversitat” i a reflectir la diversitat local i comarcal.Així mateix, se’ls insta a buscar la col·laboració público-privada, a treballar conjuntament amb altres plataformes audiovisuals i a fer de la transparència, la publicitat i la concurrència principis indispensables a l’hora de contractar al servei privat.Pel que fa al finançament, determina que pot ser mixt i que els mitjans podran explorar vies per obtenir recursos “d’acord amb les noves formes de consum audiovisual”, més enllà de la venda d’espais publicitaris i de serveis.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió