Dimecres, 16 de juny de 2021 - Edició 1056
La República

El Parlament renova el mandat marc del sistema audiovisual públic de Catalunya

ACN Barcelona.-El Parlament ha aprovat aquest divendres el nou mandat marc del sistema públic audiovisual català. Amb els vots de JxCat, ERC, CatECP i la CUP, s’ha donat llum verda […]

Avatar
Agències 18/12/2020

ACN Barcelona.-El Parlament ha aprovat aquest divendres el nou mandat marc del sistema públic audiovisual català. Amb els vots de JxCat, ERC, CatECP i la CUP, s’ha donat llum verda a un nou document que estableix les línies bàsiques que han d’inspirar l’acció dels mitjans audiovisuals públics de Catalunya. Considera bàsic el sistema perquè la ciutadania sigui crítica i estigui informada i defensa el paper dels mitjans davant de la proliferació de notícies falses a les xarxes socials. Per això els emplaça a oferir una informació “àmplia, veraç, contrastada, imparcial, rigorosa, territorialment equilibrada i precisa”, que sigui alhora plural i exemplar amb la igualtat d’oportunitats i amb la independència dels seus periodistes.

Emplaça el servei públic audiovisual a ser a totes les plataformes de distribució, a ser capdavanter en la innovació de noves formes de continguts per arribar a nous públics i a garantir “la comprensió mútua amb les persones nouvingudes” i la protecció dels menors. També reclama l’impuls de les tecnologies que permetin l’accés de les persones amb discapacitat als seus continguts.Precisament sobre els continguts, el mandat marc estableix el català com a llengua pròpia i normal dels mitjans públics de Catalunya. Tot i això, han de promoure l’ús de l’aranès. També han de reservar espais a programació cultural “de qualitat”, a divulgar coneixement, a reforçar “la identitat nacional com un procés integrador en evolució constant i obert a la diversitat” i a reflectir la diversitat local i comarcal.Així mateix, se’ls insta a buscar la col·laboració público-privada, a treballar conjuntament amb altres plataformes audiovisuals i a fer de la transparència, la publicitat i la concurrència principis indispensables a l’hora de contractar al servei privat.Pel que fa al finançament, determina que pot ser mixt i que els mitjans podran explorar vies per obtenir recursos “d’acord amb les noves formes de consum audiovisual”, més enllà de la venda d’espais publicitaris i de serveis.