El jutge autoritza lliurar el cos de l’expresident d’Angola a la seva esposa i repatriar-lo per a l’enterrament

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El jutge-magistrat ha autoritzat lliurar el cos de l’expresident d’Angola Eduardo Dos Santos a la seva esposa i repatriar-lo per a l’enterrament al seu país natal. Així ho ha acordat el jutge després d’haver rebut aquest dilluns l’informe forense d’autòpsia definitiu que confirma que la mort de l’exmandatari el 8 de juliol passat a Barcelona va ser per causa natural. El jutge resol així favorablement cap a la petició de la viuda, que xocava amb la petició d’una de les filles d’enterrar-lo a la capital catalana. Segons el magistrat, la decisió manifestada per la víctima de traslladar les restes del seu marit al seu país natal no és incongruent i “ha de ser respectada”.

La resolució la signa el jutge-magistrat que substitueix per vacances el titular del Jutjat d’Instrucció núm. 11 de Barcelona, que prèviament havia desestimat entregar a la família el cadàver de l’expresident a l’espera dels resultats de proves complementàries. El magistrat considerava que primava la investigació sobre el dret a l’entrega del cadàver a la família directa.

Publicitat

I és que la filla de l’expresident que reclamava l’enterrament a Barcelona va presentar una denúncia als Mossos d’Esquadra perquè investiguessin un presumpte intent d’assassinat contra el seu pare.

La interlocutòria del jutjat també conclou que el cadàver -custodiat per l’Institut de medicina Legal-ja no és necessari per aquesta causa judicial, ja que si calgués hi ha mostres conservades.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió