ACN Barcelona – El jutjat d’instrucció número 3 de Lleida ha decretat presó provisional per als nou membres d’un grup dedicat al tràfic de drogues a escala mundial que els Mossos van arrestar dimarts. N’han informat fonts judicials a l’ACN. Les detencions es van fer en el marc d’un dispositiu policial en què també hi va participar la Guàrdia Civil i la Policia Federal d’Austràlia. La policia va fer nou entrades i escorcolls a Barcelona i Eivissa. Entre les intervencions que es van fer a la capital catalana, en van tenir lloc a la plaça del Pi, a la Sagrada Família, a Sants, i a Sant Martí. Es tracta d’una organització que estaria assentada a Barcelona i tindria ramificacions a Austràlia.
Aquesta operació policial estaria vinculada amb la que va permetre desmantellar una organització que va introduir a Lleida 620 quilograms de cocaïna amagats en un rotor el gener de l’any passat.
La droga va arribar al port de Barcelona procedent de Panamà, i tenia per destí una empresa administrada per un ciutadà de la capital del Segrià.
Aquesta investigació la va dur a terme la Guàrdia Civil i la Vigilància Duanera de l’Agència Tributària i va acabar amb 14 detinguts.



