Diumenge, 19 de setembre de 2021 - Edició 1151
La República

Els comuns es congratulen que s’aturi l’ampliació de l’aeroport del Prat

La formació lila ha fet afirmacions triomfalistes sobre que s’hagi aturat el projecte d’ampliació de l’aeroport del Prat i asseguren que van traspassar a Sánchez la seva oposició. Han dit que ho van fer “en silenci” per evitar polemitzar amb els seus socis a la Moncloa

Avatar
Agències 09/09/2021
Imatge de Yolanda Díaz, Ada Colau i Lluís Mijoler arribant al Mirador de l'Illa acompanyats de Joan Pino el 9 de setembre de 2021. (Horitzontal)

La vicepresidenta del govern espanyol, Yolanda Díaz, ha assegurat aquest dijous que si els càrrecs públics “trepitgessin i toquessin” més el territori no impulsarien projectes “depredadors i invasius” com l’ampliació de l’aeroport del Prat. Després de visitar la Ricarda l’endemà que l’Estat anunciés que atura la inversió al Prat, de manera unilateral, per manca de consens amb el Govern, Díaz ha reiterat la seva satisfacció per la frenada de l’ampliació i ha destacat que ara el “repte” és treballar per transformar l’actual model econòmic.

La vicepresidenta ha assegurat, ara, que va traslladar “en silenci” a Pedro Sánchez la seva discrepància amb el projecte i ha evitat polemitzar amb els seus socis de govern perquè “allunya a la gent” i “no aporta res positiu”.

Poques hores després de fer-se pública la paralització del projecte d’ampliació de l’aeroport del Prat, que comportava una inversió de 1.700 milions d’euros, la vicepresidenta segona del govern espanyol i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha visitat l’espai protegit de la Ricarda acompanyada dels alcaldes de Barcelona i el Prat de Llobregat, Ada Colau i Lluís Mijoler. Díaz no ha valorat el fet que Catalunya hagi vist paralitzada la inversió de l’aeroport, almenys fins d’aquí 5 anys.

En l’atenció als mitjans de comunicació que s’ha fet a la Casa Gomis, la vicepresidenta ha qualitat de “depredador” i “invasiu” el projecte d’ampliació de l’aeròdrom de la capital catalana i ha reiterat la seva satisfacció per l’aturada, cal dir però que fins avui no s’hi havia oposat públicament. Díaz ha recordat que l’ampliació anava “en contra” dels compromisos assolits per l’Estat amb la Comissió Europea per rebre els fons Next Generation i ha fet una crida a treballar “des de ja” per un futur “més verd i sostenible”. “Queda molta feina a fer per modificar l’actual model econòmic que ha fracassat i que ens remet al pitjor del segle XX”, ha afegit.

La ministra de Treball ha assegurat que ha treballat des del “silenci” per aturar el projecte d’ampliació del Prat i que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, coneixia les seves discrepàncies. En aquest punt, ha assegurat que l’aturada del projecte no és una victòria de Podem respecte els seus socis al govern espanyol i ha evitat polemitzar amb el president d’Aena, Maurici Lucena, que ha recordat que la vicepresidenta no té competències en infraestructures. “Seria bo que els càrrecs públics deixem de donar-nos les culpes i generar soroll perquè la ciutadania no ho entén”, ha reblat. D’aquesta manera, Díaz ha tret pit d’una fet en el qual no té competències i que l’executiu espanyol ha atribuït a la “desconfiança amb el govern català”. L’afirmació de Díaz, per tant, és incoherent amb la justificació del Gobierno, i ensorra encara més, les excuses que han potenciat el trencament de l’acord amb l’executiu català.

Al seu torn, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha dit que l’aturada de l’ampliació del Prat és una “victòria” del conjunt de la ciutadania i del “sentit comú”. Ha assegurat que no es pot demanar corresponsabilitat a la ciutadania per combatre l’emergència climàtica i després presentar projectes “desastrosos” amb el territori i la seva preservació.

Per últim, l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, ha insistit que, tot i l’aturada de l’ampliació, cal ser “prudents” perquè encara hi ha molta feina a fer. Aquí, ha emplaçat el govern espanyol a incrementar la protecció de la Ricarda i aplicar les mesures correctores de l’anterior ampliació.

Els dirigents del partit lila, a diferència de quan ho fan els polítics independentistes, no han criticat la unilateralitat emprada en aquest plantejament polític, que dificulta el desenvolupament econòmic de Catalunya a través de l’ampliació de l’aeroport del Prat.