Vehí subratlla que “l’emmordassament del Parlament” és la “llavor” del que està passant amb el TC

|

- Publicitat -

ACN Madrid – La portaveu de la CUP al Congrés, Mireia Vehí, ha subratllat que “l’emmordassament del Parlament que comença el 2010” és la “llavor del que està passant ara” amb el Tribunal Constitucional. “Es basava en una ficció molt perillosa, que la sobirania popular del Parlament era de segona i es podia permetre que interferís”, ha dit en roda de premsa aquest dimarts a la cambra baixa. Vehí ha argumentat que la decisió del TC de paralitzar part de la reforma del Codi Penal abans que hagi pogut passar pel Senat té una “connexió claríssima” amb l’actuació del Constitucional en relació amb iniciatives de l’independentisme a la cambra catalana. La portaveu de la CUP ha avisat que cal un “canvi profund” en el règim del 78.

“Si no hi ha una transformació democràtica del règim del 78, si a l’única cosa a la qual aspirem és a canviar dos jutges, no hi ha via democràtica possible”, ha advertit Vehí. La diputada al Congrés ha afirmat que la CUP se situa “al costat de la sobirania popular”, però ha recordat que el PSOE en altres moments ha tingut una “actitud col·laborativa” amb aquesta deriva del TC.

Publicitat

En aquest sentit, Vehí ha dit que el PSOE “forma part del règim” i, per tant, no esperava que desobeís la decisió del Constitucional. La portaveu de la CUP al Congrés també ha atribuït la situació a “la patrimonialització de la dreta de les altes magistratures de l’Estat”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió