Starmer promet una relació més “pragmàtica” amb la UE en la seva primera vista a Brussel·les

|

- Publicitat -

ACN Brussel·les – El primer ministre britànic, Keir Starmer, ha promès aquest dimecres una relació més “pragmàtica” amb la Unió Europea, fent que el ‘Brexit’ “funcioni” i els vincles entre Londres i Brussel·les siguin més “estables”. En el seu primer viatge a la capital europea, Starmer ha fet una breu compareixença amb la presidenta de la Comissió, Ursula von der Leyen, que ha destacat que en “temps incerts” cal explorar una “major cooperació” amb Londres. Per Starmer, és un “deure treballar junts” en un moment en què cal “preservar la seguretat i l’estabilitat”. “En molts temes estem d’acord i compartim valors”, ha insistit Von der Leyen.

Tant Starmer com Von der Leyen han aprofitat la seva compareixença per condemnar l’atac de l’Iran contra Israel i demanar, de nou, una rebaixa de les hostilitats que eviti una guerra regional.  

Publicitat

Tots dos també han condemnat la invasió russa a Ucraïna i han garantit el seu suport al poble ucraïnès. En aquest sentit, Von der Leyen ha destacat que la seguretat europea implica “a tothom, dins i fora de la Unió Europea”. 

“Estem decidits a posar aquesta relació de nou en una situació positiva i estable”, ha destacat el primer ministre britànic, que ha parlat de més cooperació en “reptes compartits” com la migració.

Starmer també preveu reunir-se aquest dimecers amb el president del Consell, Charles Michel, i la presidenta de l’Eurocambra, Roberta Metsola. 

<strong>Cimeres periòdiques UE-Regne Unit</strong>

En un comunicat conjunt difós aquest dimecres a la tarda, ambdós líders s’han instat a celebrar cimeres periòdiques entre els líders de la UE i el Regne Unit per “supervisar el desenvolupament” de les relacions. Segons han informat, la previsió és celebrar la primera cimera a principis del 2025. Més enllà de les cimeres, Von der Leyen i Starmer han acordat tornar a reunir-se durant aquesta tardor.

Ambdós líders han subratllat la “importància de la relació única” entre la UE i el Regne Unit per fer front a reptes com les guerres al Líban i Gaza, i han definit l’economia, l’energia i la seguretat com alguns dels principals temes en “l’agenda de cooperació reforçada”.

“El Regne Unit i la UE continuaran col·laborant estretament per superar reptes mundials de gran abast, com les dificultats geoeconòmiques, la competència geopolítica, la migració irregular, el canvi climàtic i els preus de l’energia”, han apuntat en el comunicat conjunt.

Pel que fa a l’escalada de tensió al Líban, Von der Leyen i Starmer han reconegut en el text “el dret d’Israel a l’autodefensa davant d’una agressió inacceptable”. “És de gran importància que totes les parts rebaixin la tensió a la regió”, han afirmat. Així mateix, han reiterat la “necessitat de coordinar una resposta diplomàtica” i han demanat a les parts implicades “aturar el vessament de sang”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió