ACN Barcelona – La patronal de les petites i mitjanes empreses Pimec ha demanat aquest divendres més mesures per garantir la “viabilitat” del sector privat en un context de tensió inflacionària. Coincidint amb la publicació per part de l’INE de l’IPC del mes de setembre, fixat en un 8,5% a Catalunya, l’organització ha apostat per “intervenir de manera urgent” els mercats de la llum i el gas. Així mateix, ha reclamat “compensacions raonables” per a les empreses i l’aplicació d’un topall al preu del subministrament elèctric que paguen les micro, petites i mitjanes empreses.
En una nota de premsa, Pimec ha apuntat també que els increments de salaris “són necessaris”, però s’han d’indexar d’acord amb indicadors que, més enllà de l’IPC, tinguin en compte la productivitat de les empreses. “Resultats, evolució del PIB, inflació subjacent, costos…”, ha enumerat la patronal.
Finalment, Pimec ha exigit a l’administració pública que assumeixi “la part que li pertoca” dels augments de preus en “tots els contractes públics”. Per fer-ho, l’entitat defensarà modificar la Llei de Contractes amb el Sector Públic per permetre la indexació dels preus dels contractes a les empreses quan es produeixi una modificació substancial dels seus costos, com passa ara mateix.



