Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

L’In-Edit recupera la presencialitat amb un festival que programa una cinquantena de documentals musicals

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’In-Edit recupera la presencialitat després d’una edició marcada per la pandèmia i portarà fins als cinemes Aribau una selecció dels millors documentals musicals. La 19a edició, que es farà del 28 d’octubre al 7 de novembre, l’inaugurarà la cinta ‘American Rapstar’, un anàlisi de la generació recent de joves rapers nord-americans que s’expressen a través de la plataforma SoundCloud. Aquesta mirada al present de la música urbana i a l’estat d’ànim de la generació actual també s’aborda a ‘Crestone’, una cinta també de la secció oficial. La programació inclou pel·lícules sobre bandes i artistes com Fanny, Poly Styrene, a-ha, Idles, Dinosaur Jr, Moby, Jane Birkin, Billie Holiday, Heroes del Silencio, Tina Turner, Zappa o Margarita Fernández.

L’escena de rap de SoundCloud i l’anàlisi del context musical més ampli que conforma serà la protagonista de la cinta de la secció oficial ‘Crestone’. El documental, amb banda sonora d’Animal Collective, està ambientada al desert de Creston, a Colorado, i segueix durant vuit un grup de rapers de SoundCloud que viuen allunyats de la societat, cultiven marihuana i fan música per internet. La secció oficial es completa amb els projectes ‘Fanny: The Right To Rock’, una banda de hardrock californià exclusivament femenina dels anys setanta, entre els quals hi havia la pionera June Millington; ‘I’m Wanita’, un documental gravat durant més de cinc anys i que aborda la història d’una cantant de country renegada i autoproclamada com la reina del ‘Honky Tonk’ a Austràlia; la retrospectiva sobre el talent artístic de Lydia Lunch ‘The War is Never Over’.’Medium’ serà una altra de les cintes protagonistes de la secció oficial, un retrat de l’artista i pianista argentina Margarita Fernández i la seva relació amb la música de Brahms. Completen la programació ‘Poly Styrene: I am Cliche’, que s’endinsa en la vida i l’obra d’una de les veus més creatives del punk britànic a través de la filla; i ‘Other, like Me. The Oral History of Coum & Throbbing Gristle’, el primer documental sobre la música industrial de Coum Transmissions i Throbbing Gristle basat en l’arxiu de fotografies i vídeos del grup, amb entrevistes a membres originals. De les vuit cintes, cinc són dirigides per dones, un rècord del festival.Secció nacional i fora de competició A la secció nacional, In-Edit programa el documental sobre la història de Bambino ‘Algo Salvaje’; ‘Burrull: un buit que s’ha d’omplir’, ‘Desglaç’, ‘El cant de la Sibil·la’, ‘Nueve Sevillas’, ‘Paco Loco: Viva el Noise, Regreso al sótano’ i ‘L’home dibuixat. Una conversa amb Jaume Sisa i Trance’. Fora de competició destaquen les seccions Panorama Internacional i Gran Pantalla, amb documentals sobre bandes com a-ha, Idles, Dinosaur Jr, Moby, Jane Birkin, Sparcks, Billie Holiday, Shane MacGowan, Heroes del Silencio, Tina Turner i Zappa, El portaveu del comitè artístic, Toni Querol, que relleva Luis Hidalgo -director artístic els últims disset anys- diu pandèmia ha posat contra les cordes documental musical i que el gènere ho ha superat gràcies a la “imaginació”. Per Querol, la programació d’aquesta edició reuneix les inquietuds del moment actual, amb pel·lícules que ofereixen una mirada crítica del passat però que, alhora, ajuden a comprendre la societat actual. “Hi trobem documentals amb una visió molt crítica del passat i d’altres que tracten de manera directe aspectes considerats tabú, com les malalties mentals, les lluites socials o les crisis d’identitat”, ha precisat. En aquest sentit, també hi reconeix la presència de documentals que busquen “subvertir” les pròpies convencions del gènere, difuminant els “suposats límits” dels documentals musicals. Acord amb el SónarL’In-Edit i el Sónar fa anys que col·laboren però, en aquesta edició en què coincideixen per dates, han rubricat un acord per presentar, en el marc del festival de documentals musicals, una selecció de quatre obres audiovisuals. Així, l’In-Edit inclourà una selecció d’una hora amb algunes de les millors actuacions del Sónar durant els últims 25 años y tres documentals amb la música electrònica com a eix central: ‘Sisters with Transistors’, sobre les pioneres de la música electrònica; ‘A Symphony of Noise. Matthew Herbert s Revolution’, un documental sobre el músic de Kent; i ‘Laurent Garnier: Off The Record’, que ens brinda accés durant tres anys a un dels millors discjòquei del món. El director del festival, Uri Altell, ha celebrat l’entesa i el retorn a la presencialitat del certamen.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió