Edició 2951

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 24 de agost del 2026

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 24 de agost del 2026

L’Estat construeix carrils d’accés directe a l’AP-7 des de Salt per evitar cues

|

- Publicitat -

ACN Salt – El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha començat les obres de construcció de nous vials a l’accés de l’AP-7 de Salt (Gironès). Aquestes obres compten amb un accés directe de la C-65 a Salt i un altre que portarà de Salt a l’AP-7, estalviant-se el pas de vehicles per la rotonda que hi ha. L’objectiu és reduir les cues que es generen habitualment a causa de la liberalització dels peatges de l’autopista. Des del Mitma asseguren que les obres no tallaran el trànsit, però si que preveuen limitacions de velocitat i alguna restricció en determinats trams. Les obres per incrementar l’afluència de trànsit a la rotonda de Salt tindran un cost d’1,3 milions d’euros.

L’Estat vol acabar amb les cues que es generen als accessos de l’autopista de Salt, a causa de la rotonda que hi ha entre l’accés a l’AP-7, la C-65 que ve de Girona i l’accés a Salt. Per resoldre aquesta situació, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana construirà carrils segregats de gir directe. Un d’ells anirà de la C-65 cap a Salt sense haver de passar per la rotonda i un altre carril anirà de Salt directament a l’AP-7 a través de l’ampliació de l’actual plataforma.

Publicitat

A més, també farà un carril segregat en el perímetre exterior de la rotonda per a vehicles que surten de l’autopista i volen agafar la C-65. Això obligarà a redefinir la calçada que hi ha actualment i la illeta central de la rotonda.

Aprofitant les obres es millorarà el paviment de l’accés, el drenatge de l’aigua i es renovarà la senyalització vertical i les marques vials. Les obres també preveuen noves barreres de seguretat i adequar la il·luminació a la nova rotonda i tots els accessos.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió