Edició 2110

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 05 de maig del 2024
Edició 2110

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 05 de maig del 2024

La Intersindical qüestiona el pla d’Educació per millorar les matemàtiques i la comprensió lectora

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La Intersindical qüestiona el pla presentat per la conselleria d’Educació per millorar les matemàtiques i la comprensió lectora dels alumnes. En un comunicat, el sindicat assenyala que el pla parteix d’una manca de recursos pressupostaris que en qüestiona la viabilitat i exigeix que qualsevol mesura per millorar l’educació vagi acompanyada d’una reducció de ràtios i d’un augment de plantilla “que en garanteixi una implementació efectiva”. Adverteix que, sense aquests canvis, el pla podria no ser més que “fum” i planteja diversos dubtes sobre l’estratègia d’Educació. Allò “lògic” abans de comprar més material, diu l’organització, seria invertir en recursos humans.

Entre els dubtes que expressa l’organització sindical hi ha la capacitat dels referents designats per liderar l’estratègia als centres. Es pregunta si es tractarà del mateix personal docent actual, “que ja està prou sobrecarregat i podria no rebre una remuneració addicional per aquestes noves responsabilitats”. “Ens preguntem si aquest pla no és més que un càrrec addicional sense cap dotació horària específica que s’haurà de gestionar amb el temps lliure dels docents”, apunta Marc Martorell, portaveu de La Intersindical Educació.

Publicitat

A més, l’organització assenyala la dificultat “preexistent” a l’hora de cobrir vacants en llengua i matemàtiques, i qüestiona la capacitat del Departament d’Educació per donar una formació adequada als nous referents dels centres. “Com poden assumir responsabilitats addicionals, si ja és un repte trobar docents per a les necessitats bàsiques?”, planteja Martorell.

Sobre la qüestió dels materials manipulables, el sindicat expressa preocupacions semblants, i es pregunta tant sobre els criteris que es faran servir per a seleccionar-los com la seva eficàcia real en l’aprenentatge. A més a més, Martorell critica “la possible implicació” d’empreses com Innovamat, i afirma que els seus materials “no han demostrat ser efectius”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió