Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 01 de maig del 2024
Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 01 de maig del 2024

La Fundació Barcelona Cultura es reactiva amb l’objectiu de potenciar la col·laboració públic-privada

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La Fundació Barcelona Cultura es reactiva per potenciar la col·laboració públic-privada, en el que es dissenya com una nova fase de la institució. El patronat de l’entitat s’ha reunit aquest dijous al migdia al Palauet Albéniz en una sessió presidida per l’alcalde de la capital catalana, Jaume Collboni. La Fundació Barcelona Cultura es va crear el 2004 precisament per estimular i canalitzar la col·laboració públic-privada en l’àmbit de la cultura. Després d’uns anys en què ha impulsat de manera puntual projectes culturals, ara incorpora nous patrons del sector privat, compromesos, segons afirma l’Ajuntament, amb el repte de fer un salt d’escala en l’impuls dels projectes culturals i del sector de les indústries creatives a la ciutat.

La Fundació fa anys que compta entre els patrons amb firmes com Seat; Família Torres; Jordi Clos Llombart (Derby Hotels); el Consorci de Turisme de Barcelona; Ramon Rovira Pol (Grup Godó); Elena Foguet Plaza (Value Retail);Manel Casals Saborit (Gremi d’Hotels); Ramon Agenjo Bosch (Fundació Damm), i Pere Duran Vall-llosera (Fundació Privada Duran Vall-llosera).

Publicitat

En aquesta nova etapa s’hi incorporen Cuatrecasas; Gonçalves Pereira; Grupo Rosa Clarà (White Factory Holding SLU); Stoneweg Experience; Banco Santander; Sociedad Española de Radiodifusión; El Periódico de Catalunya, i José Creuheras (Grup Planeta i Atresmedia).

Durant la reunió, Collboni, president del patronat, ha recordat que l’objectiu de la Fundació és generar “sinergies culturals” per recuperar “la màxima ambició” de Barcelona i per generar “prosperitat per a tots els sectors econòmics de la ciutat i per a la ciutadania”.

Per això ha demanat situar la cultura com a “motor generador de ciutat” en l’àmbit de la integració, la convivència, la diversitat, la identitat o la participació i com a element “clau en la projecció internacional” de Barcelona.

Des de la seva creació, la Fundació ha facilitat tasques de mecenatge i patrocini en programes culturals produïts des de l’Institut de Cultura de Barcelona, i s’ha convertit en un instrument per generar complicitats entre els sectors públic i privat de la ciutat.

Entre els objectius de la seva reactivació hi ha els de garantir a tota la ciutadania l’accés a la cultura, apropant-la a tots els barris de la ciutat, i projectar internacionalment Barcelona com a capital cultural.

També es vol incorporar nous programes culturals en el marc de les indústries creatives de Barcelona, per afavorir que aquesta col·laboració entre el món empresarial i el govern de la ciutat inclogui les iniciatives publicoprivades que es desenvolupen a la ciutat al voltant de les arts visuals i escèniques, la música, el disseny, la moda, el gaming i l’audiovisual.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió