ACN Barcelona – La CUP proposa “expulsar les empreses de l’Ibex-35” dels municipis catalans i “coordinar accions de desobediència” a nivell local. Són dues de les iniciatives que els anticapitalistes plantegen per a les municipals del maig. “Hem d’anar més enllà del simbolisme i construir sobirania per avançar cap a la independència també des dels municipis”, ha defensat la diputada de la CUP Laia Estrada en la presentació aquest dimarts de les seves 167 candidatures als comicis locals. Jordi Barbero, membre del Secretariat Nacional i alcaldable de Sant Boi, ha explicat que es volen consolidar com a “alternativa real al món local”, però també posen el “focus” a Barcelona com a plaça “crucial” per impulsar una “capitalitat forta vinculada al país”.
Amb menys del 4% dels vots, la CUP va quedar fora del consistori barceloní en les darreres eleccions i ara intentarà tornar a entrar amb la candidata i diputada Basha Changue.
La CUP, que es presenta a les municipals com a espai “independentista, anticapitalista, feminista, ecologista i antiracista”, diu que no pot separar l’eix nacional de l’ideològic de cara als pactes postelectorals, però ja avança que pretén enfrontar-se als “poders caciquistes” que hi hagi a cada municipi. “Hi ha cacics de tots els partits polítics”, ha remarcat Estrada.


