Edició 2111

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 06 de maig del 2024
Edició 2111

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 06 de maig del 2024

La CUP denuncia a Sants les mancances del transport públic amb el lema ‘Renfe ens roba la vida’

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La CUP ha denunciat a l’estació de Sants de Barcelona les mancances del transport públic amb el lema ‘Renfe ens roba la vida’. L’acció ha volgut evidenciar els problemes amb què es troba “diàriament la classe treballadora”, així com la “pèrdua de temps” que els suposa “el mal servei, funcionament i connexió” dels serveis de Rodalies. “Ens hem acostumat a que agafar el tren per treballar o tornar a casa després d’una jornada laboral sigui una autèntica loteria”, ha indicat el candidat de la CUP per Barcelona a les eleccions del 12 de maig al Parlament, David Caño. La cap de llista de la formació, Laia Estrada, ha exigit un servei de tren que “vertebri el país”, amb el bus com a complement, “per arribar fins a l’últim racó del territori”.

Estrada ha recordat, en aquest sentit, que la Generalitat té “la clau i plena competència” per coordinar els recorreguts i horaris de les línies de bus amb el tren. “Una coordinació que, fins ara, ha estat inexistent en molts punts del país”, ha denunciat.

Publicitat

En el marc de la protesta la CUP ha presentat un decàleg de propostes per millorar i impulsar el servei de transport públic arreu del país, que passen, entre d’altres, per una millora del finançament o perquè hi hagi connexions en transport públic a totes les comarques.

“Que no depenguin de la radialitat de les àrees metropolitanes, ni tampoc dels límits provincials. És urgent desplegar una xarxa de busos intercomarcals d’aquestes característiques, amb freqüències suficients per moure’s per anar a treballar o estudiar”, ha afirmat Estrada.

També ha remarcat la necessitat de reforçar els serveis regionals i de fer que no hi hagi buits de més de dues hores de servei en cap línia ferroviària del país. A més, la CUP proposa impulsar una operadora pública de bus per “combatre les mancances estructurals” generades pels “monopolis territorials” de les companyies i “integrar per tarifa tot el transport públic del país”.

Finalment, els cupaires han recordat que, segons un informe del Departament de Territori, el sistema de Rodalies de Catalunya va registrar 831 incidències greus el 2022, més de dues al dia. En els últims 10 anys els minuts perduts s’han duplicat, dels 200.000 del 2011 als prop de 400.000 del 2022. Unes xifres que Caño ha qualificat de “vergonyoses”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió