ACN Capmany – La forta calor d’aquest estiu sumada a la manca de pluges d’aquest hivern i tardor han obligat a la DO Empordà a avançar uns deu dies la verema d’enguany. Es tracta, de fet, de l’estiu “més sec” que recorden i això ha provocat un important estrès hídric en els ceps. El raïm ha madurat abans d’hora i, tot i que serà més petit, tindrà “molta qualitat”. “Tot ens fa pensar que tindrem uns vins de concentració i molt nets d’aromes”, assegura el president de la Comissió Tècnica del Consell Regulador de la DO Empordà, Antoni Roig. Els cellers de la DO preveuen una producció similar a la mitjana –d’uns 60.000 hectolitres- o “lleugerament inferior” però estan a l’expectativa del temps que faci en les properes setmanes.
D’altra banda, el sector reclama més implicació de l’administració per fer front a la “plaga” de senglars que afecta, molt especialment, la zona. Demanen ajuts per fer front als costos d’instal·lar tanques a les finques per evitar que hi facin destrosses.


