Edició 2105

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 30 de abril del 2024
Edició 2105

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 30 de abril del 2024

La Barcelona Bridal Fashion Week s’alia amb La Fura dels Baus per apropar la moda nupcial catalana a la ciutat

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW) ha donat el tret de sortida de l’edició d’enguany amb la inauguració d’una instal·lació artística creada per La Fura dels Baus amb la intenció de portar la moda nupcial catalana als carrers de la ciutat. Sota el nom ‘Barcelona goes Bridal!’, la companyia ha instal·lat una estructura mòbil a l’avinguda Maria Cristina, de sis metres d’alçada, amb una trentena de vestits de firmes catalanes penjats. La directora del BBFW, Albasarí Caro, ha afirmat que la intenció rere la instal·lació és “apropar el saló a la ciutat”, així com “posar el focus” en el talent català. L’edició d’enguany, que s’allargarà fins al dia 21 d’abril, reunirà més de 400 firmes de 35 països, un 14% més que l’última edició.

‘Barcelona goes Bridal!’ inaugurada aquest dimecres és una “passarel·la mecànica” de sis metre d’alçada i més de cent de llargada que, en paraules del director de La Fura dels Baus, Pep Gatell, busca apropar la moda nupcial a la ciutadania, però també retre “homenatge” al “malson” que viuen moltes núvies a l’hora d’escollir vestit. “És un homenatge a tots els vestits que es queden a l’armari i hem volgut que les marques d’aquí siguin les que més estiguin a l’aire, mai millor dit”, ha bromejat Gatell.

Publicitat

Segons ha detallat, en la construcció de la instal·lació, la companyia va voler centrar-se únicament en els vestits, deixant de banda altres elements que podrien ser les llums o les models que els llueixen dins el saló. “Volíem fer lluir les textures, el vestit en si”, ha afirmat.

La instal·lació s’ha posat en marxa cap coincidint amb l’inici de l’edició d’enguany de la Barcelona Bridal Fashion Week, que s’allargarà fins al proper diumenge. En declaracions als mitjans, la directora del saló, Albasarí Caro, ha subratllat la importància que tenia pels organitzadors fer valdre el talent català durant tot l’esdeveniment. En aquest sentit, ha destacat que la passarel·la mòbil els ha permès “donar una oportunitat al talent d’aquí, de Barcelona, per brillar”. Segons ha explicat, han contactat amb una seixantena de marques catalanes, petites i grans, per tal que mostressin els seus vestits a l’avinguda Maria Cristina. “Era molt important per nosaltres que la ciutat tingués l’oportunitat de viure el que passa dins els pavellons”, ha apuntat.

Com a homenatge i en suport de les marques locals, l’estructura portarà penjats 30 vestits de núvia que canviaran cada dia del saló, fins a arribar a un total de 150 diferents, firmats per més de 40 marques catalanes com Pronovias, Jesus Peiro, Yolancris, Novia d’Art, Mariano Moreno o Olga Macià, entre d’altres.

<strong>L’edició “més internacional” de la BBFW</strong>

Al seu torn, el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, ha fet valdre que l’edició d’enguany de la BBFW és la “més internacional” de les celebrades fins ara. “Podem dir sense cap mena de dubte que la fira de moda de núvia referent al món és la d’aquí”, ha celebrat. Tot i això, Serrallonga ha afirmat també que la voluntat de l’organització era “anar una mica més enllà d’un certamen professional” per tal d’apropar la fira a la ciutadania, motiu pel qual van apostar per la instal·lació ‘Barcelona goes Bridal!’. “És una oportunitat per la indústria catalana”, ha assenyalat.

La Barcelona Bridal Fashion Week 2024 ha donat el tret de sortida aquest dimecres amb la desfilada del dissenyador Jesus Peiro. Fins al dissabte, 37 dissenyadors internacionals mostraran a la passarel·la les seves creacions per a la temporada que ve. En paral·lel a les desfilades, el recinte de Montjuïc també acull, des d’aquest dimecres i fins al diumenge, el saló comercial de la BBFW, que reunirà més de 400 expositors de 35 països diferents, el 80% dels quals internacionals i un 14% més que l’edició anterior. En total, la fira preveu generar un impacte econòmic de 61,5 milions d’euros.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió