Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

Girona projecta un nou aparcament dissuasiu amb capacitat per a 500 places a tocar de la sortida Oest de l’AP-7

|

- Publicitat -

ACN Girona – Girona projecta un nou aparcament dissuasiu per a 500 places a tocar de la sortida Oest de l’AP-7. Es vol situar en una parcel·la de 5 hectàrees, de propietat privada i que actualment no és urbanitzable, situada entre la carretera que porta cap a Sant Gregori i el vial d’accés a l’autopista. L’aparcament estarà connectat amb el centre mitjançant busos llançadora. La resta de la parcel·la es destinarà a usos industrials, creant així una nova façana amb la carretera GI-531. Els propietaris dels terrenys ja han presentat l’avanç del pla urbanístic i el document del pla ambiental a l’Ajuntament de Girona, que ara caldrà tramitar. El nou aparcament dissuasiu se sumarà al que hi ha previst a la zona del Mas Gri, a l’entrada sud de la ciutat.

Aquest dijous, durant el balanç de l’àrea de Territori (que engloba Urbanisme, Mobilitat i Sostenibilitat) l’Ajuntament ha tret xifres per evidenciar que la qualitat de l’aire ha millorat. En concret, entre el 2019 i fins ara, els nivells de diòxid de nitrogen -el paràmetre que es fa servir- s’han reduït en un 20%. Segons l’equip de govern, entre les causes que ho expliquen hi ha la reducció del trànsit rodat i les diferents mesures que s’han impulsat per avançar cap a una mobilitat sostenible.

Publicitat

Entre els projectes que impulsa el consistori hi ha la creació d’aparcaments dissuasius a dues entrades de la ciutat. El primer és el de Mas Gri, a tocar de la nova Clínica Girona. I el segon és el que es vol ubicar a prop de la sortida Girona Oest de l’AP-7, i que tindrà capacitat per a 500 places.

En concret, l’aparcament es vol situar en una parcel·la triangular que ocupa 5 hectàrees. Anant en direcció cap a Sant Gregori, queda just a mà dreta passat el giratori que dona accés a l’autopista. Limita amb la mateixa AP-7 per una banda, amb el vial d’accés per l’altra i, finalment, amb la carretera GI-531 (la que va a la Vall del Llémena).

Els terrenys són de propietat privada i actualment estan qualificats com a sòl no urbanitzable. La intenció és canviar-ne l’ús, per permetre que una part es destini a usos industrials i a l’altra, que passarà a ser municipal, l’Ajuntament hi construeixi l’aparcament dissuasiu i els serveis vinculats.

En concret, uns 13.750 metres quadrats de la parcel·la els ocuparien les 500 places per a vehicles. I uns altres 3.300 es podrien destinar a dipòsit municipal de vehicles (aquí, n’hi cabrien uns 140). Per últim, una altra zona es destinaria a serveis (aquí és on hi hauria, per exemple, l’andana dels busos llançadora i també la connexió amb un carril bici).

<strong>Pas subterrani</strong>

La proposta de modificació urbanística, però, també està condicionada pels accessos que portaran fins a aquesta nova zona i perquè es mantingui la llera del torrent que hi discorre (creant-hi una zona verda). Després d’estudiar diferents alternatives, s’ha optat per un accés de direcció única que enllaça amb la carretera de Sant Gregori i que la creua a través d’un pas subterrani.

Els propietaris ja han presentat a l’Ajuntament l’avanç del pla urbanístic per tirar endavant la requalificació dels terrenys i el document ambiental preliminar (que ara caldrà tramitar).

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió