Edició 2104

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de abril del 2024
Edició 2104

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de abril del 2024

Els sindicats de l’antiga Nissan celebren l’acord Chery-Ebro: “Una gran notícia, feia temps que hi somiàvem”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Els sindicats de l’antiga Nissan han celebrat l’acord Chery-Ebro per reactivar la fàbrica de la Zona Franca. “Es tracta d’una gran notícia i un acord molt patit, feia temps que hi somiàvem”, ha assenyalat a l’ACN el secretari general de Sigen-Sir Usoc, Miguel Ruiz. “Encara no tenim cap informació oficial, però entenem que hi ha pacte amb el comunicat conjunt”, ha continuat Ruiz. “Els treballadors de Nissan han tingut confiança en la representació sindical durant tot aquest temps. Hi ha hagut moments d’indignació i de frustració, però al final la feina i la lluita s’han vist recompensats”, ha comentat el sindicalista, que ha recordat que hi ha prop de 1.000 treballadors de l’antiga Nissan a l’espera de ser contractats.

“Són 606 treballadors actualment en formació i uns 350 a l’espera de ser contractats quan hi hagi càrregues productives”, ha precisat Ruiz. “O sigui, quasi un miler d’operaris que esperen el seu torn i que es compleixin els acords i els compromisos que es van signar el 5 d’agost del 2020”, ha recordat el secretari general de Sigen-Sir Usoc, que igualment ha receptat “prudència” a totes les parts.

Publicitat

“Vam fer una aposta difícil, potser la més difícil de totes, que era seguir fabricant cotxes als terrenys de Nissan”, ha reflexionat en veu alta Ruiz. “Hi havia interessos i pressions per anar cap a la logística –era més fàcil- però nosaltres ho teníem clar. Ha estat un procés molt més llarg, però ara hem tingut la nostra recompensa”, ha insistit el secretari general de Sigen-Sir Usoc.

També ha celebrat que finalment sigui una empresa “de la potència de Chery” la que ocupi els antics terrenys de Nissan en col·laboració amb Ebro, de tal manera que, després de dos anys de procés, serà el substitut de Nissan i permetrà que Barcelona pugui continuar essent un actor destacat en el sector de l’automoció. En aquest sentit ha recordat que el 2020, quan va anunciar el tancament de les plantes de la Zona Franca, es complien cent anys de l’activitat automobilística de la fàbrica.

“El primer que hem de tenir ara és informació de primera mà dels responsables de l’empresa sobre l’acord, les previsions de producció i la plantilla necessària”, ha enumerat Ruiz. “I posar-ho sobre paper en noves contractacions i càrregues de treball, que és el que tots estem esperant”, ha recalcat el secretari general de Sigen-Sir Usoc, que no s’ha volgut mullar sobre la voluntat de començar a fabricar models Omoda i Ebro a finals d’aquest 2024. “Això ja es veurà. Que una empresa comenci a fabricar vehicles requereix el seu temps, però el més important és que hi hagi l’interès”, ha conclòs Ruiz.

Finalment també ha subratllat que Chery serà la primera firma xinesa que instal·larà una fàbrica fora de la Xina, i que ha triat Barcelona per fer-ho. “Demostra el que havíem dit des d’un principi, que la plantilla estava preparada per continuar en el sector de l’automoció”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió