Edició 2108

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 03 de maig del 2024
Edició 2108

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 03 de maig del 2024

Els productes llestos per cuinar o consumir i de petit format són els grans protagonistes del Seafood Expo Global

|

- Publicitat -

ACN L’Hospitalet de Llobregat – Aquest dimarts ha arrencat al recinte Gran Via de Fira de Barcelona la 30a edició, la tercera que es fa a la capital catalana, del Seafood Expo Global, el major saló del món dedicat als productes del mar. L’edició d’enguany, que preveu superar els 33.000 visitants de l’any passat, és un aparador de les noves tendències del sector amb un clar protagonisme dels productes de cinquena gamma llestos per cuinar i consumir, saludables i de petit format. Una de la quarantena d’empreses catalanes presents, Maresmar, porta Safates de vieires llestes per descongelar i consumir o racions de llamàntol per a una o dues persones. La també catalana Freskibo, ofereix hamburgueses de peix sense espines per fer volta i volta a la planxa.

El sector del peix i del marisc tindrà l’epicentre mundial a Barcelona fins aquest dijous amb una nova edició, la 30a, del Seafood Expo Global, que espera superar els 156 milions d’euros d’impacte econòmic i els 33.000 visitants de la passada edició, que ja va ser de rècord. Un objectiu que sembla més que factible veient les llargues cues que s’han format des de primera hora per accedir al recinte de Gran Via.

Publicitat

En la tercera edició que acull Barcelona, el certamen ha crescut un 4% per ocupar 51.227 metres quadrats de superfície expositiva i acull 2.050 empreses de 84 països, d’entre els que s’estrenen Brasil, Costa de Marfil o l’Azerbaidjan.

Catalunya compta amb una representació de més de 40 empreses. Una vintena han arribat sota el paraigua de PRODECA, d’altres amb Mercabarna i, les més grans, de forma individual amb estand propi.

Una de les empreses catalanes presents és Europeix, una de les poques empreses del país que es dedica a comprar peix als pescadors artesanals de la costa catalana per exportar-lo a països com França, Alemanya o Itàlia. La seva propietària, Judit Codina, assegura que poder venir al Seafood és una oportunitat per mantenir el contacte amb els seus clients i estalviar-se molts viatges al llarg de l’any. “Per empreses com la nostra és complicat obrir nous mercats perquè el peix fresc va a la baixa, però estar aquí ens dona visibilitat i ens acosta als nostres clients internacionals”, ha assenyalat.

En la mateixa línia s’expressa el director general de Freskibo, Salvador Ros, assegurant que ser presents al Seafood és un orgull perquè és la fira més important del món i, per tant, un aparador immillorable. “Et dona visibilitat i l’oportunitat de tancar molts negocis”, afegeix Ros.

Una empresa catalana que s’estrena aquest any és Ostres Sant Lluís, que volen trencar el “monopoli” de les ostres franceses amb un producte que “no té res a envejar-li”, com assegura la Marlene. “Comercialitzem una ostra jove, de calibre quatre i molt saborosa. De moment sembla que tenim bona acceptació i esperem aconseguir distribuidors per exportar el nostre producte”, afegeix. 

<strong>Tendències</strong>

Com en altres sectors alimentaris, el del peix tendeix cada cop més a satisfer les demandes d’un client que no té temps d’anar a comprar a la peixateria i cuinar i que demana productes llestos per consumir, saludables i en porcions petites. Així, en molts estands es poden veure preparacions sense espines en forma d’hamburguesa, embotits de peix o racions individuals de marisc preparades per consumir directament o després d’escalfar.

També són tendència les preparacions amb fusió de cultures gastronòmiques, amb peixos especiats i preparacions sofisticades i novedoses com pastissos de llagostins o ‘gyozas’ de gambes.

Tot i que a la baixa, el peix i el marisc fresc també tenen un espai protagonista al certamen. La catalana Eurepeix, per exemple, “resisteix” oferint un producte quilòmetro zero i de molta qualitat que “encara té molta gent que aprecia”. 

<strong>Sostenibilitat</strong>

EL Seafood presenta un programa de conferències que abordarà els desafiaments i les oportunitats de la indústria del peix amb més de 25 sessions educatives a càrrec d’un centenar d’experts internacionals, que van des de professionals dels productes del mar i responsables polítics, fins a emprenedors i especialistes en biodiversitat i sostenibilitat. 

Sergi Tudela, director general de Política Marítima i Pesca Sostenible, ha recorda, en declaracions a l’ACN, que el món de la pesca està en plena transformació vers a la sostenibilitat després d’anys de mesures de xoc molt dures per part de Brussel·les per recuperar les poblacions. Ara que es comencen a veure els resultats, afegeix, cal fer una feina de “reeducació” dels consumidors per deixar clar que el sector ha fet els deures i que menjar peix és “bo i sostenible”. En aquest sentit, per exemple, ha posat en valor l’aposta per l’aqüicultura restaurativa.

 

 

 

 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió