ACN Barcelona – Els espectadors als cinemes catalans van incrementar el 2022 i van arribar als 11,3 milions, segons l’Estadística Cinematogràfica de Producció, Exhibició, Distribució i Foment feta pública pel Ministeri de Cultura. L’informe assenyala una incipient millora després d’un 2021 marcat per la pandèmia que va registrar 7,9 milions d’espectadors als cinemes del país. En conseqüència, la recaptació de les sales catalanes també va augmentar el 2022 i va arribar als 74,8 MEUR, una xifra que el 2021 va ser de 51,6 MEUR. Per darrera de Madrid, Catalunya ha estat la segona comunitat amb més empreses productores de cinema el 2022, 118. L’any passat es va tancar amb un lleuger creixement de l’exhibició a Catalunya amb 126 cinemes i 641 sales.
<strong>No es recuperen les xifres prepandèmia</strong>
A nivell estatal, el 2022 es van exhibir 2.521 pel·lícules en 3.650 sales. D’aquests títols, 643 van ser estrenes. La recaptació total a l’Estat ha estat de 367,5 MEUR, un 45,9% més respecte el 2021.
L’estadística ha puntualitzat que la interpretació dels resultats té en compte les conseqüències de la pandèmia de la covid-19, que va afectar especialment als cinemes. En aquest sentit, han apuntat que es continuen produint descens en el trienni, respecte a 2019, del 43,6% en espectadors i del 40,2% en recaptació.
L’informe sí que assenyala el “bon moment” del cinema espanyol que duplica els resultats en espectadors i recaptació. Amb 705 films exhibits el 2022, els espectadors van arribar a 13,1 milions i una recaptació de 77,5 MEUR. Tot i no arribar a les xifres prepandèmia, suposen un creixement interanual del 94,1% i 95,3%, respectivament.


