Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

El Port de Barcelona aprova l’inici de la licitació de la subestació clau per electrificar els molls per 14 MEUR

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El consell d’administració del Port de Barcelona ha aprovat aquest dimecres l’inici de la licitació de la subestació elèctrica, considerada el “pal de paller” del projecte per electrificar els molls de la infraestructura portuària. El pressupost global –entre la licitació, execució i el manteniment durant dos anys, entre d’altres- és de 14 milions d’euros. En el consell d’administració , també s’ha aprovat la modificació de quatre concessions d’empreses que cediran el seu espai als equips de la Copa Amèrica i iniciar la licitació de la remodelació del moll Contradic Nord per donar servei als vaixells com els que enllacen Barcelona, Livorno i Civitavecchia.  

El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, ha afirmat que l’aprovació de la licitació és un “pas significatiu” després de les dues proves pilot Onshore Power Supply (OPS) a la terminal BEST, on està previst que s’hi iniciïn a partir de l’abril, i la del Moll de Sant Bertran, a punt de ser adjudicat. Els dos OPS pilot estaran operatius el 2024 i recolliran dades de cara a optimitzar la instal·lació de la resta.

Publicitat

L’inici del procés per a la construcció de la futura subestació elèctrica, considerat com un dels elements principals del projecte Nexigen cap a l’electrificació del port, requereix l’autorització del Consell de Ministres. Està previst que la subestació estigui llesta el 2025 i la licitació inclou que l’empresa que se l’adjudiqui es faci càrrec del manteniment durant dos anys.

A més, Salvadó ha recordat que aquest mes s’ha atorgat el permís de connexió que el port de Barcelona va sol·licitar a Red Eléctrica i que inclou la futura Subestació Cerdà prop de la Ronda Litoral. Segons el Port de Barcelona, ara podrà accedir a l’accés al subministrament en alta tensió i suposarà un pas més cap a la descarbonització i els vaixells apaguin els motors i es connectin a la xarxa elèctrica quan estiguin amarrats a port.

Un altre dels acords aprovats en el consell d’administració d’aquest dimecres és també l’inici de la licitació per a la remodelació del moll Contradic per adaptar-la a l’increment de tràfic els últims anys en les autopistes del mar i ro-ro i donar serveis a companyies com Grimaldi que operen els trajectes entre Barcelona i Roma, Livorno i Chivitavecchia, segons ha explicat en roda de premsa el director general del Port, José Alberto Carbonell, que ha afegit que també ha de servir per treure camions de la carretera.

El moll comptarà amb una longitud de 270 metres i les obres tindran un cost de 22,3 milions i un termini d’execució de 18 mesos. Concretament, es construirà un moll de caixos davant el moll actual i una plataforma ro-ro en la intersecció amb el moll Costa amb l’objectiu que dos ferris puguin atracar en paral·lel.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió