Edició 2273

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 15 de octubre del 2024
Edició 2273

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 15 de octubre del 2024

El Port connecta el primer vaixell portacontenidors al sistema que permet aturar tots els motors a la terminal BEST

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Un vaixell portacontenidors ha pogut aturar tots els seus motors mentre estava amarrat al Port de Barcelona, fent la primera escala sense emissions a la terminal BEST gràcies al sistema Onshore Power Supply (OPS). La fita, clau en el procés de descarbonització de l’activitat portuària, ha permès que l’MSC Mette, amb capacitat per a 24.000 TEUS, hagi estat durant tres dies amarrat amb els motors apagats i rebent energia 100% renovable de la xarxa elèctrica. La terminal BEST té el primer sistema de subministrament elèctric a vaixells en una terminal de contenidors de la Mediterrània. La connexió, feta dimarts, va permetre posar a prova el sistema, que durant els dos primers anys funcionarà en fase pilot.

El sistema OPS de la terminal BEST es va completar aquest agost amb un sistema de gestió de cablejat (CMS, en les seves sigles en anglès), que permet fer arribar la connexió fins al punt del moll on estigui amarrat el vaixell sense interferir en l’operativa habitual de càrrega i descàrrega.

Publicitat

La connexió de l’MSC Mette ha permès comprovar en un escenari real el funcionament de l’OPS i la seva compatibilitat amb el vaixell i l’operativa de la terminal. També provar la sincronització entre l’OPS i els sistemes elèctrics del vaixell.

Segons explica el Port en una nota de premsa, les necessitats d’energia de cada vaixell poden variar en funció de la seva mida o el nombre de contenidors refrigerats que porti, i una de les funcions clau de l’OPS és adaptar l’energia que rep a través de la xarxa de mitja tensió a aquestes necessitats. En el cas de l’MSC Mette, l’OPS l’hi ha subministrat 103.200 kWh.

La mesura forma part del pla Nexigen, amb una inversió de 200 milions d’euros, i que també preveu l’entrada en funcionament del primer OPS en una terminal de ferris aquest hivern. En paral·lel, també implica la construcció d’una nova subestació elèctrica a partir de la qual es desplegarà una nova xarxa de mitja tensió per tot el port, incloent-hi una canalització submarina per connectar els subministraments del moll de l’Energia i el moll Adossat, que permetrà l’electrificació de totes les terminals de creuers, ferris i contenidors abans de l’any 2030.<br />
 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió