ACN Barcelona – El Govern va destinar el 54,8% dels fons covid estatal a l’àmbit de la salut. Concretament, 1.737 milions d’euros del total de 3.165 que va rebre la Generalitat el 2020. Es tracta d’una de les conclusions d’un informe de la Sindicatura de Comptes, a petició del Parlament. L’òrgan fiscalitzador ha verificat que dels més de 3.000 milions rebuts, 2.604 es van destinar a augmentar el pressupost d’ingressos i 561 a reduir dèficit pressupostari, un 17,7%. El govern espanyol va aprovar el 2020 un reial decret per donar resposta urgent a l’impacte de la pandèmia i va repartir 16.000 milions entre les comunitats autònomes segons criteris poblacionals i d’incidència de la covid. Catalunya va rebre un 19,8% d’aquesta xifra.
Pel que fa a la distribució de la despesa finançada amb fons covid per àmbit d’activitat dels exercicis 2020 i 2021 va ser: : 1.737 milions a salut (54,8%), 559 a empreses (17,6%), 140 a educació (4,4%), 70 a personal (2,2%), 26 a famílies (0,8%) i 20 a altres (0,6%).
El Parlament va encarregar a la Sindicatura de Comptes una fiscalització sobre la gestió per part de la Generalitat, els organismes dependents i les seves entitats de dret públic, de les despeses finançades amb els recursos derivats del fons covid estatal.


