Edició 2269

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 11 de octubre del 2024
Edició 2269

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 11 de octubre del 2024

El Govern i Pimec posen en marxa un programa per millorar la competitivitat i la productivitat de les pimes

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Govern i Pimec han posat en marxa un programa per millorar la competitivitat i la productivitat de les pimes. Es tracta d’un pla estructurat en tres fases que s’allargarà durant els pròxims dos anys i que aquest dilluns ha donat el tret de sortida, després d’una trobada institucional entre el nou equip del Departament d’Empresa i Treball i el president de la patronal de les petites i mitjanes empreses, Antoni Cañete. “Venim d’un moment bo a nivell social, empresarial i econòmic”, ha dit el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper. “El que hem de fer és refermar-lo i tirar-lo endavant amb projectes que cada vegada generin més ocupació, més llocs de treball i que aquests siguin de qualitat”, ha agregat en declaracions a l’ACN.

Sota el nom de ‘Pla de competitivitat empresarial’, en la primera fase del projecte hi participaran al voltant de mil empreses, segons ha explicat el president de Pimec, Antoni Cañete.

Publicitat

<strong>L’objectiu: que les empreses “creixin”</strong>

El propòsit de la conselleria és que les empreses “creixin”. “Volem que aquelles empreses petites que tenen 10 treballadors en puguin arribar a tenir 30 o 40”, ha indicat Sàmper. “Les petites empreses han de ser mitjanes, i les mitjanes tant de bo arribin a ser grans”, ha reiterat el conseller. En aquest sentit, Sàmper ha assegurat que les pimes són “més fràgils” als canvis i les ha reivindicat dins del teixit empresarial català.

El primer pas d’aquest nou programa és la diagnosi. En aquest punt, l’objectiu de la conselleria és determinar quins són els problemes que afecten específicament a les pimes i els autònoms. Per exemple, en la trobada d’aquest dilluns s’ha posat sobre la taula la “dificultat” que tenen les petites i mitjanes empreses per “adaptar-se” als canvis normatius.

En una segona fase s’establiran recomanacions i punts de millora. Tot plegat acabarà amb la definició d’un full de ruta, on es definiran les accions necessàries a dur a terme.

A banda de Sàmper, en la trobada d’aquest dilluns hi han participat diversos secretaris generals de la conselleria. Per part de Pimec hi han assistit també els presidents de les sectorials i comissions de treball. Pel que fa a qüestions que s’hi han tractat, la patronal també ha posat sobre la taula la manca de personal qualificat, l’absentisme, la reducció de la jornada laboral o l’ús de la intel·ligència artificial a les pimes, entre altres.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió