El Consell Assessor de l’Oficina del Pla Pilot de la Renda Bàsica Universal analitza les seves perspectives

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Consell Assessor de l’Oficina del Pla Pilot de la Renda Bàsica Universal (RBU) s’ha reunit aquest dimecres per analitzar les noves perspectives del projecte. El Parlament va tombar divendres, amb els vots del PSC i JxCat, l’aposta pel pla pilot que el Govern havia inclòs en el projecte a la llei de mesures dels pressupostos. La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, que presideix el consell assessor i que ha encapçalat la trobada, va assegurar que a partir d’ara es buscarien els mecanismes per a poder tirar endavant. L’executiu argumenta que compta amb un suport social sòlid i transversal, d’acord amb una enquesta de la Direcció General d’Anàlisi i Prospectiva.

El ple del Parlament va validar divendres la llei d’acompanyament, però va rebutjar definitivament el pla pilot de la Renda Bàsica Universal. Tot i que la Comissió d’Economia ja havia eliminat anteriorment l’apartat de la llei que feia referència a la RBU a través d’una esmena del PSC, els republicans van demanar un vot particular per mantenir el pla, però finalment els grups el van rebutjar amb només els vots a favor d’ERC, la CUP i els comuns.

Publicitat

Durant la reunió, Vilagrà ha insistit que el pla pilot no ha estat cancel·lat, ja que l’equip tècnic continua treballant en els aspectes tècnics, jurídics, operatius i d’avaluació per a quan es pugui desplegar. També seguirà amb les tasques de divulgació al país i internacionalment. Al gener, la consellera d’Acció Exterior, Meritxell Serret, va presentar a Finlàndia el pla pilot de l’RBU. El país nòrdic va fer un experiment similar entre el 2017 i el 2019 i a la presentació hi va assistir la ministra de Serveis Socials finlandesa. 

La consellera de Presidència ha afirmat que la legitimitat del projecte no s’ha vist qüestionada i ha reiterat que l’executiu manté el compromís de “posar les persones al centre de les polítiques públiques sense deixar a ningú enrere”. L’RBU va ser un dels compromisos del Govern amb la CUP per poder comptar amb els seus vots a la investidura del president de la Generalitat, Pere Aragonès, el 2021.

El Consell Assessor de l’Oficina del Pla Pilot està format per 19 persones i ha d’assessorar el Departament de la Presidència en el disseny i organització del pla pilot i la promoció de la transferència de coneixement i del diàleg d’aquesta matèria amb el món acadèmic i la societat civil. El secretari del consell és el cap de l’oficina del pla pilot, Sergi Raventós.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió