Dissabte, 18 de setembre de 2021 - Edició 1150
La República

El 16% de la població compra més per internet durant la crisi pel coronavirus i el 51% creu que mantindrà l’hàbit

ACN Barcelona.-El 16% de la població de l’Estat ha fet més compres online des de l’inici de la crisi pel coronavirus i el 51% mantindrà els seus hàbits de compra, […]

Avatar
Agències 30/03/2020

ACN Barcelona.-El 16% de la població de l’Estat ha fet més compres online des de l’inici de la crisi pel coronavirus i el 51% mantindrà els seus hàbits de compra, segons un informe sobre la pandèmia presentat aquest dilluns per l’empresa Kantar. A més, el 10% ha comprat per primera vegada menjar o begudes digitalment. Pel que fa a la comunicació, el 70% ha augmentat “significativament” el consum d’internet i televisió, unes dades “històriques” pel que fa a les audiències televisives. Espanya és el país on ha crescut més l’ús de xarxes socials, especialment Whatsapp, Facebook i Instagram. A més, l’estat espanyol és el país més pessimista pel que fa la recuperació econòmica després de la pandèmia, segons les opinions recollides per l’estudi.

El ‘Baròmetre Covid-19’ de Kantar ha recollit dades de més de 25.000 persones en més de 50 països sobre sentiments, preocupacions, actituds, comportaments de compra, consum de mitjans i expectatives sobre empreses i marques des del 14 al 23 de març.La situació de confinament ha fet que 1 de cada 2 persones hagi comprat menys en botigues físiques (un 20% a nivell global), i un 16% ha comprat més a internet (gairebé el doble que a nivell mundial). No obstant, la intenció de compra online en les properes setmanes és inferior a l’estat espanyol respecte la mitjana global (18% enfront el 32%).”Queda clar que li portem avantatge a la resta del món, exceptuant Itàlia i la Xina”, ha dit aquest dilluns en roda de premsa telemàtica un dels responsables de l’estudi, Martin Wohlfart, sobre les compres online.”Després d’aquests temps sortirem amb uns comportaments nous apresos i que formaran part de la nova normalitat”, explica Martin. Per exemple, el 76% de la població prestarà més atenció en productes esterilitzant i d’higiene. Un 10% dels espanyols ha comprat per primera vegada menjar i begudes online aquest mes i un 7% productes cosmètics i de cura personal. Consum de mitjans i internet7 de cada 10 consumidors diuen que el consum de televisió i internet ha augmentat significativament l’últim mes. Es tracta d’una proporció més gran que el percentatge a nivell global, que ronda el 50% d’increment de consum. Pel que fa a les aplicacions de missatgeria i les xarxes socials, el 59% diu haver augmentat l’ús. Espanya és el país on ha crescut més el trànsit de Whatsapp.No només augmenta el consum online, sinó també el de revistes (18%), diaris (23%) o ràdio (35%). La televisió per cable un 68% i la televisió a la carta un 51%. “Incrementem fins a nivells històrics dels últims temps, tant en la televisió tradicional com sota demanda”, ha dit Wohlfart. Publicitat i empresesSegons les dades del baròmetre, 7 de cada 10 persones es mostren “preocupades” per la salut dels seus treballadors al lloc de feina i opten per afavorir la flexibilitat. Només un 8% de la població a nivell global opina que les marques i empreses haurien de deixar d’anunciar-se. A nivell estatal, la xifra cau fins a un 2%, i es considera que la publicitat “és necessària” si no cau en l’oportunisme. Comportaments derivats de la crisiMalgrat l’aspecte sanitari de la crisi, la major preocupació de la població de l’Estat és l’econòmica (un 77%), seguit de la salut pròpia (59%). L’estat espanyol és el país més pessimista pel que fa la recuperació econòmica després de la pandèmia. Només un 20% creu que després de la crisi hi haurà una recuperació econòmica ràpida, enfront el 65% que ho creu a la Xina.