ACN Barcelona.-El Departament d’Educació ha celebrat aquest dimarts que el govern espanyol hagi descobert per fi que la comunitat educativa actual està per l’ensenyament competencial. El Ministeri d’Educació ha fet arribar a les comunitats autònomes l’esborrany per als nous currículums de la LOMLOE. El document planteja deixar enrere la divisió per assignatures i substituir-la per l’aprenentatge en vuit competències. Fonts del departament han subratllat a l’ACN que l’Estat era dels més endarrerits en aquest aspecte, i confien que això serveixi per no qüestionar més la manera d’organitzar el currículum de Catalunya.
Les mateixes fonts han remarcat que l’escola ha estat vinculada tradicionalment a l’adquisició de coneixements estrictament acadèmics, tramesos amb poca interacció, cap un alumne passiu i submís que es veia sotmès a la pressió dels exàmens i a uns temaris enciclopèdics. A parer d’Educació, aquesta era una mirada “molt conservadora” que considerava l’educació com una cursa d’obstacles. El departament ja fa temps que defensa un currículum competencial per ajudar a “transformar l’ensenyament i l’aprenentatge”, però també a fer de l’avaluació una eina de diagnòstic que ajudi a millorar el currículum.