ACN Barcelona – L’Ajuntament de Barcelona ha lliurat aquest cap de setmana les claus d’una promoció de 72 pisos de lloguer social al barri de la Marina del Prat Vermell, al districte de Sants-Montjuïc. L’edifici està situat a l’illa que delimiten els carrers d’Ulldecona, Cal Cisó i Pontils. Les obres es van iniciar al maig del 2011 i han suposat una inversió d’11,1 milions d’euros. Es tracta de lloguers socials, per la qual cosa els adjudicataris, que havien d’estar inscrits al Registre de Sol·licitants d’Habitatge de Protecció Oficial de Barcelona, pagaran en funció dels ingressos -entre un 20% i un 30%-. Dels 72 pisos, 60 tenen dos dormitoris i dotze en tenen un, repartits de manera que a cada planta n’hi ha 10 de dos dormitoris i dos d’un dormitori.
Un 25% dels pisos (17) s’han reservat per a menors de 35 anys, un altre 25% per a veïns del barri de l’entorn, un 10% (7) per a famílies monoparentals, dos per a persones amb discapacitat, cinc habitatges adequats i adaptats per a persones amb mobilitat reduïda i dos més per a víctimes de violència masclista. La resta, s’adjudiquen al contingent general.
L’Ajuntament de Barcelona ha destacat que hi ha diverses promocions de parc públic d’habitatge ne marxa a la Marina del Prat Vermell. Actualment es troba en obres una promoció que tindrà fins a 234 habitatges, dels quals 172 serà de lloguer i 62 de venda del dret de superfície.



