ACN Barcelona – L’associació d’usuaris de bancs, caixes i assegurances (Adicae) ha instat CaixaBank a aplicar mesures reals per canviar la seva relació amb els clients, tot reclamant que “deixi d’arruïnar les butxaques dels consumidors” a la junta d’accionistes de l’entitat. L’organització, que participarà com en representació de petits accionistes clients del banc informa que les comissions ja suposen al voltant del 28% dels ingressos totals del banc que s’han ampliat un 6,1% durant el 2021. A tall d’exemple, recorden que la comissió per mantenir un compte és de 240 euros l’any, “amb exigències de contractar fons d’inversió o altres productes més complexos per imports des dels 20.000 euros”.
A més, assenyalen que el banc aplica un 20% de comissió a les donacions destinades a Ucraïna a través de Creu Roja.
“Aquest model es limita a aplicar comissions per serveis que deixen molt a desitjar o que en molts casos estan totalment injustificades”, denuncien.
Adicae també demanarà al banc que doni resposta als milers de consumidors immersos en processos judicials contra l’entitat i que s’adhereixi voluntàriament als sistemes de resolució per agilitar els tràmits. D’altra banda, sol·licitarà mesures que evitin l’exclusió financera dels més grans, així com dels més vulnerables.



