Edició 2297

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 08 de novembre del 2024
Edició 2297

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 08 de novembre del 2024

Tots els alcaldables per Barcelona volen reduir l’ús del cotxe a la ciutat

|

- Publicitat -

El candidat Xavier Trias advoca per un “canvi de magnitud” del transport públic col·lectiu, especialment pel que fa al metro, als Ferrocarrils de la Generalitat i a Rodalies de Renfe, perquè puguin ser opcions “reals” diferents al cotxe. Respecte a l’autobús, Trias proposa que ocupi més espai a la calçada i que guanyi velocitat, tot i que demana que comparteixi el carril amb les motocicletes, ja que opina que sense elles Barcelona estaria “col·lapsada”.

Publicitat

Per la seva banda, l’alcaldable d’ICV-EUiA-EPM, Imma Mayol, també opta per una solució combinada, però considera que no es pot permetre que el cotxe “sigui el rei del mambo” a la ciutat. En aquest sentit, aposta per penalitzar l’impost de circulació als tot terreny (4×4). Mayol propugna limitar la construcció de grans aparcaments, continuar amb la implantació de l’àrea verda, restringir el trànsit al nucli antic o a les trames urbanes denses i premiar l’alta ocupació d’un vehicle privat, i donar prioritat a la creació de carrils bus-VAO (vehicles d’alta ocupació) d’entrada i sortida a Barcelona.

El candidat del PP, Alberto Fernández Díaz, advoca per exigir al Ministeri de Foment més inversions a la xarxa de Rodalies i insisteix en la importància de reforçar les entrades i les sortides a la ciutat. Els populars es comprometen a incorporar carrils específics per a autobús, moto i VAO a la B-23 entre Molins de Rei i l’entrada per la Diagonal, a la C-58 entre Ripollet i l’accés per Avinguda Meridiana, i a la C-31 entre Montgat i la rambla Prim.

Per la seva banda, el candidat d’Esquerra, Jordi Portabella, vol reactivar el projecte del túnel d’Horta i planteja el soterrament d’algunes vies ràpides de la ciutat, i també agilitzar la distribució urbana de mercaderies. Per Portabella, el metro ha de ser l’alternativa al cotxe, que ha d’utilitzar carburants menys contaminants. Portabella també proposa estendre el bícing a tota la ciutat, així com fer arribar el metro a Vilanova, Vilafranca, Vic, Manresa, Igualada i Mataró i construir 6 noves línies de tramvia a la ciutat. Precisament el metro és la seva principal aposta, i proposa un abonament anual per 400€.

Jordi Hereu (PSC) creu que cal duplicar l’oferta de Rodalies com a principal solució per reduir l’ús del cotxe, especialment a l’entrada de la capital catalana. Segons Hereu, la principal fórmula és mantenir el traçat del TAV pel centre de Barcelona, davant de la tesi de CiU, que advoca pel corredor del Vallès.

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut