Diumenge, 27 de novembre de 2022 - Edició 1585
La República

#ElsCinquantaMilDeLaTresQuaranta

Parlem molt del dèficit d'infraestructures què pateix Catalunya. Sense anar més lluny (a uns 20 km. de Barcelona), hi ha prop de 50.000 habitants que, tant sí com no, han […]

Antoni Marzal i Morata 23/04/2016

Parlem molt del dèficit d'infraestructures què pateix Catalunya. Sense anar més lluny (a uns 20 km. de Barcelona), hi ha prop de 50.000 habitants que, tant sí com no, han d'anar en transport privat a la capital si ho volen fer en poc temps: els pobles de l'eix de la N-340 de Molins de Rei a Vilafranca: La Palma, Corbera de Llobregat, Cervelló, Vallirana, l'Ordal, Santa Pau d'Ordal, Avinyonet (Avinyó Nou, Cantallops) i Sant Pere Molanta (Olèrdola). Si no fos poc el greuge de l'eterna “variant” de Cervelló/Vallirana (per posar un exemple), si parlem del tren… ni s'hi acosta.

El servei d'autobusos és car (bitllet de dues zones), ineficient (a moltes urbanitzacions i nuclis no urbans no hi ha servei de bus local i, a d’altres, només passa dos cops al dia) i clarament insuficient. A més, no hi ha cap tipus d'integració tarifària un cop arribats a Barcelona amb el viatge de metro i/o autobús. Així doncs, l'opció del transport públic en una zona tan propera a Barcelona esdevé, paradoxalment, un acte d'heroïcitat.

El més assenyat fóra, segons el meu criteri, fer un ramal des de la línia d'FGC S4/ S8/ R5/ R6 a Quatre Camins fins a Vilafranca i connectar amb la R4.

Al vell projecte de la Línia Orbital Ferroviària també s'exclou aquesta zona altament poblada i, com deia, els greuges d'aquest racó a cavall del Baix Llobregat i l' Alt Penedès són històrics. Esperem que, en aquest camí endegat cap a la independència del nostre país, es puguin resoldre satisfactòriament.

Salut i República!