Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

Bones notícies, a la fi es prioritzaran les capacitats comunicatives!

|

- Publicitat -

Ja era ben hora que en els exàmens per expedir el certificat de català es valorin més les capacitats de comprensió i fluïdesa, que no només la teoria. Serà més interessant veure com l’estudiant es comunica oralment, i la gramàtica no tendrà tant de valor, la qual cosa significa un pas endavant en el món de l’aprenentatge de la llengua catalana. No serveix de res que una persona conegui profundament la gramàtica de la llengua catalana si després no sap dur-la a la pràctica, és a dir, si després no és capaç de parlar-la. A cap i a la fi, una llengua s’aprèn parlant-la.

       Si feim referència a les quatre habilitats lingüístiques per ordre d’aprenentatge: entendre, parlar, llegir i escriure, ja queda clar que abans de saber llegir i escriure, s’ha d’entendre i parlar. Així és com aprenen els infants. Primer entenen, poc a poc comencen a parlar, després podran llegir i, finalment podran escriure. Si això és el natural, per què s’ha de donar més importància a l’escrit per damunt de l’oral en les proves?

Publicitat

      Segons Tonina Pujol, coordinadora d’aquesta adaptació, és el triomf del comunicativisme, i diu que això no només és una reforma, sinó que és una renovació completa, un canvi de filosofia educativa radical. Enlloc de puntuar de 100 cap avall, segons les errades, es començarà a puntuar de 0 cap amunt, segons les virtuds. La qual cosa em sembla molt positiva ja que això pot motivar moltes persones a treure’s aquest certificat. I no només per això, amb la motivació s’aprèn, sense aquesta, no.

       En el món de l’educació i, entre el professorat de català segurament sorgiran moltes de queixes i crítiques. Es dirà que d’aquesta manera els certificats es regalen, que la gramàtica és molt important, etc. En general, les classes als instituts se centren en activiats d’ortografia i gramàtica, i es deixa molt de banda la part oral. Greu error per tot el comentat al principi de l’escrit.

         Lluitem per unes classes de llengua motivadores, diferents, ens les que la part oral sigui prioritària, sense deixar de banda la resta de continguts. D’aquesta manera, viurem la professió molt millor i, de retruc, l’alumnat en rebrà els beneficis.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut