Un 53% de les empreses sosté que hi ha discriminació per edat en la contractació de sèniors, segons la Fundació Pimec

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Un 53% de les empreses afirmen que existeix discriminació per edat a l’hora de contractar persones sèniors, segons l’enquesta ‘El talent té edat? 2024’, feta per la Fundació Pimec. L’estudi detalla que els dos principals motius són, en un 35% de les companyies participants perquè es prefereix optar per perfils més joves en “percebre’ls més moldejables” i en un 27% pels sous elevats. L’anàlisi posa l’accent en què “continua la dificultat” en incorporar majors de 55 anys, percebut enguany per un 25% de les empreses, respecte al 36% de l’any passat. La iniciativa de la Fundació Pimec contempla algunes mesures proposades pels empresaris com ara el contracte especial per a majors de 45 amb bonificacions creixents (del 86% al 97%). 

També destaca que es potenciï la comptabilització de la jubilació i el treball i la importància de “fomentar i facilitar” altres modalitats de col·laboració amb aquest col·lectiu. En aquest sentit, el president de la Fundació Pimec, Josep González, apunta que “les empreses tinguin com alternativa contactar amb gent sènior” i recorda que alguns negocis que han contractat aquest perfil “estan entusiasmades”. Precisament, González subratlla que un 97% “valora molt positivament el coneixement i experiència” que aporten.

Publicitat

D’altra banda, l’enquesta constata les dificultats per trobar feina de les dones majors de 55 anys que estan “més perjudicades” davant dels homes, situant-se per sota de la mitjana del 25% registrada aquest any.    

El president de la Fundació Pimec valora que “el factor digital s’està escurçant entre el jovent i la gent gran” i recalca que tots els empleats “cada vegada estan més preparats”. González preveu que “les diferències” continuïn rebaixant-se en les futures entregues d’aquesta iniciativa. 

En aquesta tercera edició de l’enquesta han participat 376 empreses, pràcticament la meitat, 164 (44%), amb plantilles entre 10 a 49 treballadors. Per sectors, la indústria amb 120 (32%) i altres serveis a les empreses 116 (31%). Pel que fa a demarcacions, de la resta de fora de Barcelona ha concentrat el 41% (155), seguida de la capital catalana amb el 17% (64).

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió