ACN Barcelona – La immobiliària donpiso ha reclamat un “pacte d’estat” pel tema de l’habitatge i que s’evitin “mesures a curt termini carregades d’ideologia política”. Així s’ha expressat el subdirector general de l’empresa, Emiliano Bermúdez, en una roda de premsa pel 40è aniversari de la companyia, en la qual ha qualificat “d’imprescindible” que hi hagi una “convivència de totes les forces polítiques”. D’altra banda, el subdirector general ha detallat que la firma catalana espera augmentar un 17% la facturació aquest 2024, superant els 16 milions d’euros. Alhora, també ha explicat que donpiso està estudiant implantar el seu negoci a Amèrica del Sud i que “s’està parlant amb empresaris solvents” d’aquesta regió.
Bermúdez també ha subratllat que “calen solucions viables” per facilitar l’accés a un pis que vagin “a mig i llarg termini”, perquè “si no es complicarà cada vegada més”. En aquest sentit, el subdirector de donpiso ha apuntat la creació d’un gabinet de crisi “amb experts”, amb un perfil més tècnic, ja que les polítiques implantades no han donat resultat, ha criticat. El director general de donpiso, Luis Pérez, ha dit que cal una llei del sòl “a l’altura de les circumstàncies” i també “relaxar la burocràcia” per construir, ja que, segons ha concretat, es pot allargs fins a dos anys.
El subdirector de donpiso ha avisat que Catalunya arrossega un dèficit anual d’habitatge “de més de 40.000 immobles” i ha insistit en que les mesures a implementar es facin “amb una visió heterogènia”. El directiu de la immobiliària sosté que aquest fenomen “té solució”, però ha recalcat que cal “voluntat política”.
<strong>Salt a Amèrica del Sud</strong>
El director i el subdirector de la firma catalana han informat de les negociacions per ampliar el negoci a Sud-amèrica, Bermúdez ha especificat que espera a finals d’any hi hagi “notícies” al respecte. Ara per ara, s’han establert converses amb empresaris, entre altres països, d’Argentina, Perú, Equador i Mèxic. “Després de 40 anys, s’està estudiant d’una manera molt seria” que donpiso s’instal·li en aquesta zona, ha reblat Bermúdez.
L’empresa calcula augmentar el nombre d’operacions al voltant d’un 31%, entre oficines i franquícies, superant les 2.600 aquest 2024 (la majoria propietats de segona mà). Aquest volum de transaccions elevaran, segons les previsions, la producció sobre els 377 milions d’euros, un 28% interanual més.
<strong>Sortida de les grans ciutats</strong>
El subdirector ha explicat que “el mercat està tensionat, amb poca oferta”, entre la pujada del preu del lloguer i l’increment de la demanda, cosa que provoca “l’expulsió del comprador a les primeres i segones corones de les àrees metropolitanes” i això, a la vegada, “genera un recalentament” d’aquestes zones. Un fenomen, ha remarcat, que s’està notant “significativament” a les grans ciutats.
En aquesta línia, Luis Pérez ha matisat que l’actual problemàtica “no té res a veure” amb altres crisis immobiliàries, perquè “hi ha una necessitat d’habitatge de gent que no pot accedir-hi”. El director de donpiso ha detallat que en els últims “cinc o sis anys” a Barcelona s’ha passat de “tenir dificultats a pagar a ser pràcticament impossible trobar un lloguer”. Pérez considera que les “mesures implementades” per les administracions han aconseguit “el contrari del que pretenien”.



