Els sindicats de Nissan demanen “accelerar” les contractacions per “recuperar el temps perdut” en la reindustrialització

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Els sindicats de Nissan han demanat “accelerar i maximitzar” les contractacions per “recuperar el temps perdut” en el procés de reindustrialització. Així ha reaccionat Sigen-USOC després que aquest dimecres s’hagin adjudicat formalment els terrenys de Nissan a Goodman i el D-hub. Per la seva banda, fonts de CCOO han celebrat que s’hagi aconseguit “arribar a bon port” després d’un procés amb “molts interessos”. Les organitzacions de treballadors han detallat que aquest dijous hi ha prevista una reunió amb el hub i l’administració per “començar a treballar”. Així mateix, confirmen que la previsió és que la setmana vinent es realitzi la firma oficial del guanyador del concurs i s’iniciï de manera formal la reindustrialització dos anys després.

Aquest dimecres el Consorci de la Zona Franca ha adjudicat formalment els terrenys de Nissan a Goodman i el D-hub després de diversos retards, ja que estava previst que el concurs acabés a finals d’any. La mesa de contractació ha confirmat que la proposta de la companyia compleix amb els requisits exigits en la licitació.

Publicitat

Per la seva banda, els sindicats han recordat que els treballadors han hagut d’esperar dos anys, durant els quals s’han anat esgotant les prestacions d’atur, a saber el substitut de la companyia nipona, que tenia relació amb Catalunya des del 1979. A partir d’ara han remarcat que treballaran per recol·locar la major part de la plantilla. Queden per recol·locar uns 1.300 treballadors de Nissan, descomptades les jubilacions i les persones que han decidit deixar l’empresa amb una indemnització de 60 dies per any treballat. En total, el tancament va fer perdre la feina a 2.500 treballadors.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió