La Diputació de Barcelona posa en marxa una oficina tècnica per donar resposta a la crisi del sector de l’automoció

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La Diputació de Barcelona ha posat en marxa una Oficina Tècnica de Suport al Sector de l’Automòbil per donar resposta a la crisi del sector i minimitzar les pèrdues d’ocupació i activitat de les empreses afectades. La nova oficina donarà serveis als Consells Comarcals de la demarcació amb més especialització en aquest àmbit i pretén aportar “una nova governança” en la manera de treballar el món local. Les principals tasques seran oferir assessorament especialitzat i assistència tècnica als municipis i empreses afectades. En concret, l’oficina assessorarà els Consells Comarcals en l’anàlisi i diagnòstic del sector i formarà i donarà suport per gestionar projectes de reindustrialització.

Així mateix, identificarà els actors a tenir en compte en el disseny, contingut i convocatòria de les taules de concertació i reunions de treball amb tots els agents del territori rellevants per al sector de l’automoció, i estarà al costat dels municipis en la posada en marxa dels plans de recol·locació que s’hagin de fer.L’oficina també ajudarà en els plans de creixement i diversificació i en les activitats de millora de la competitivitat; identificarà incentius i ajudes orientades al sector a tots els nivells d’administracions per aprofitar les oportunitats, i capacitarà equips tècnics per dotar-los de l’expertesa necessària en el sector i els processos de reindustrialització. L’oficina impulsarà el treball cooperatiu des de l’àmbit comarcal i intercomarcal, atès que l’activitat de les empreses que rebran suport depassen els límits municipals on s’hi ubiquen. Està previst que el projecte tingui una durada de 16 mesos. “Per a tots nosaltres és important poder donar resposta a aquest sector en crisi que és motor i tractor. Una crisi que s’ha agreujat amb la pandèmia, però que ja portava en recessió des de fa temps amb el canvi de model d’indústria que ha d’afrontar”, ha assegurat la diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Eva Menor. La crisi del sector s’ha vist accentuada en els darrers anys i especialment amb l’anunci del tancament de Nissan. La Diputació de Barcelona preveu que aquesta situació afecti 78 centres de treballs de 69 empreses proveïdores. En total, el cessament de l’activitat de la multinacional nipona posa en risc més de 4.000 llocs de treball directes i 10.000 d’indirectes en empreses proveïdores a la demarcació.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió