El president del Govern, Pere Aragonès, ha reivindicat l’1 de Maig, Dia del Treballador, davant les constants crisis dels darrers temps, fent referència a la darrera: la crisi sociosanitària de la covid-19: «Ha tingut unes conseqüències econòmiques que han fomentat la desigualtat» i una crisi derivada de la guerra d’Ucraïna «que ha afectat plenament al nostre teixit productiu». Conclou que cap d’aquestes no les han de pagar els treballadors i treballadores de Catalunya i assumeix que la Generalitat té un compromís davant d’aquesta.
Ho ha fet a través d’un vídeo penjat a Twitter, gravat des del Pati dels Tarongers del Palau de la Generalitat on s’ha compromès a millorar l’economia productiva, allunyant-la de l’economia especulativa i «basada en la prosperitat compartida». «Amb llocs de treball dignes, de qualitat i ben remunerats per tothom», garanteix el president de la Generalitat, que també fa una crida a «enfortir el marc català de relacions laborals i la negociació col·lectiva amb base a Catalunya».
Aragonès desitja que la jornada del primer de maig s’articuli amb «reivindicacions siguin fortes i clares». «Que ens posin a tots per davant el compromís amb un treball digne per a tothom, un treball just i unes llibertats col·lectives que hem de defensar ara més que mai», afirma. Finalment, conclou: «Lliberat nacional i justícia social van de la mà; drets laborals i drets nacionals són dues cares de la mateixa moneda».
En la piulada també deixa palès: «Alcem la veu per recordar el compromís del Govern perquè tothom tingui un treball digne, de qualitat i ben remunerat. Lluitem per aconseguir més i millors drets laborals i col·lectius: Ara més que mai, defensem la justícia social i la llibertat nacional!».
Avui, #PrimerDeMaig, alcem la veu per recordar el compromís del Govern perquè tothom tingui un treball digne, de qualitat i ben remunerat. Lluitem per aconseguir més i millors drets laborals i col·lectius.
✊🏼Ara més que mai, defensem la justícia social i la llibertat nacional! pic.twitter.com/pLdk5biBVn
— Pere Aragonès i Garcia 🎗 (@perearagones) May 1, 2022



