Yolanda Díaz diu que la reducció de la jornada laboral és una “oportunitat” per a les pimes: “Toca modernitzar el país”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La vicepresidenta segona del govern espanyol i ministra de Treball, Yolanda Díaz, assegura que la reducció de la jornada laboral fins a les 37,5 hores és una “oportunitat” per a les petites i mitjanes empreses. “Toca modernitzar el nostre país”, ha dit la ministra en una atenció a mitjans a Barcelona abans de reunir-se amb els sindicats CCOO i UGT. Díaz ha reiterat que rebaixar les hores de feina “no és una mesura més” i ha defensat que marcarà “un canvi de cicle”. “És un debat de país, un país que necessita ser modernitzat i guanya drets, o un país que es manté en l’any 83, quan jo era una nena”, ha dit la ministra, recordant que la jornada laboral està “congelada” des de fa 40 anys.

Díaz ha assegurat que reduir la jornada laboral ajudarà a millorar la productivitat i ha emfatitzat que les condicions de treball actuals “no són les de fa 40 anys”. “Estem pensant en el futur del país”, ha dit. “La qüestió és on ens ubiquem, si en el mandat europeu, mirant al futur i millorant la productivitat i les condicions de la classe treballadora, o balancegem com ho hem estat fent cap a un model caduc”, ha afegit la ministra.

Publicitat

Tal com va manifestar aquest dimecres, Díaz ha apuntat que la reducció de la jornada laboral ha d’arribar a tots els sectors. “No volem tenir treballadors de primera i de segona”, ha subratllat. “La reducció de la jornada laboral no pot ser per als treballadors públics o una part dels serveis i finances”, ha agregat.

Díaz ha assegurat que la jornada de dimecres -es va reunir amb <a href=”https://www.acn.cat/new/9bc7b205-3db2-4277-b31f-90e26b54f17a/texts” target=”_blank”>Pimec </a>i empresaris de diversos sectors- va ser “més que productiva”, “molt intensa” i amb “avenços substancials”. “Va haver-hi força síntesi i acord”, ha valorat. Aquest dimecres després de reunir-se amb els líders de CCOO i UGT, Javier Pacheco i Camil Ros, respectivament, Díaz es trobarà amb el líder de la patronal Foment del Treball, i a la tarda amb el president de la Generalitat, Salvador Illa.

<strong>Els sindicats demanen tancar acords</strong>

Per la seva banda, els sindicats CCOO i UGT han demanat “avançar” per la reducció de la jornada laboral. “Després de les declaracions de la patronal que dona per acabada la possibilitat d’una negociació, el que toca és tancar acords”, ha dit el secretari general de CCOO, Javier Pacheco. “No és només una negociació de l’àmbit concret laboral, és una posició política de transformació”, ha afegit. Al seu torn, el líder de la UGT, Camil Ros, ha defensat que es tracta d’una mesura “important i necessària” i ha demanat “trobar consensos” per tirar-la endavant.

Després de reunir-se amb Díaz, aquest dijous els sindicats presentaran el seu calendari de mobilitzacions per reclamar l’aprovació de la jornada de treball de 37,5 hores.  

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió