Dimecres, 7 de desembre de 2022 - Edició 1595
La República

Una solució tecnològica connecta més de 10.000 pacients d’unes 200 residències amb els seus metges

ACN Barcelona.-Una solució tecnològica connecta ja més de 10.000 pacients d’unes 200 residències amb els seus equips d’atenció primària. L’aplicació, desenvolupada per CoVIDA solucions, facilita la coordinació i comunicació entre […]

Agències 28/04/2020

ACN Barcelona.-Una solució tecnològica connecta ja més de 10.000 pacients d’unes 200 residències amb els seus equips d’atenció primària. L’aplicació, desenvolupada per CoVIDA solucions, facilita la coordinació i comunicació entre tots els professionals involucrats en l’atenció d’aquestes persones. Les dades de l’aplicació es van actualitzant cada dia, de manera que es recull, gairebé al moment, quants casos vinculats a Covid-19 hi ha. També s’actualitza la informació relativa a nous casos sospitosos, usuaris aïllats, professionals en estudi, pacients amb patologia aguda o en situació de final de vida, entre d’altres. Disposa d’alarmes que s’activen quan és necessari per prioritzar una resposta assistencial o per posar en marxa mesures organitzatives.

Aquesta eina, que permet enviar informació estructurada sobre el seguiment de símptomes i informació d’interès, també s’ha dissenyat per aplicar-se en altres dos casos d’assistència mèdica remota, com són els pacients dels programes d’atenció a domicili (HAD) i els pacients amb cuidador amb patologia crònica o situació de dependència que requereixen un seguiment continuat d’atenció domiciliària.Els primers que han incorporat aquesta eina són els professionals d’atenció primària de la regió metropolitana nord de l’ICS, que han participat activat en el seu desenvolupament. L’aplicació és una adaptació d’una plataforma de telemedicina ja desenvolupada que permet disposar d’informació més qualitativa que serveix de suport a l’hora de prioritzar les intervencions i fer-ne un seguiment. Està preparada per ser implementada en qualsevol centre sanitari, residència o domicili en qüestió d’hores.El Centre d’Atenció Primària Vallcarca-Sant Gervasi de Barcelona també ha començat a implantar aquestes aplicacions entre els pacients del centre que requereixen un seguiment mèdic continu però que resideixen a la seva llar. Pel que fa a les unitats d’hospitalització a domicili (HAD), els professionals d’aquest programa de l’Hospital Germans Trias i Pujol també utilitzen CoVIDA solucions per fer un seguiment dels seus pacients. La informació que reben els permet valorar l’estat del pacient i modular el pla d’intervenció i seguiment.En el desenvolupament d’aquesta solució tecnològica han participat els departaments de Salut i Treball i Afers Socials, l’ICS, el Centre per a la Integració de la Medicina i les Tecnologies Innovadores a Catalunya (CIMTI), l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS), la Fundació Lluita contra la Sida i les malalties infeccioses, a través de la seva spin-off Doole Health, i l’empresa Qida.