Sánchez es reuneix amb organitzacions socials i representants del sector de l’habitatge

|

- Publicitat -

ACN Madrid – El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, es reuneix aquest dimarts a la Moncloa amb una trentena d’organitzacions socials i representants del sector de l’habitatge. Ho fa acompanyat de la ministra d’Habitatge, Isabel Rodríguez. Es tracta de la tercera trobada del cap de l’executiu amb promotors, constructores, cooperatives d’habitatge, arquitectes, associacions de banca i col·lectius del tercer sector, a més de representants d’inquilins i sindicats. El Sindicat de Llogateres ha decidit no acudir a la reunió en protesta per la presència de la patronal immobiliària. Isabel Rodríguez oferirà una roda de premsa a la Moncloa un cop acabi la trobada.

Segons fonts de la Moncloa, a la trobada Sánchez reiterarà els compromisos que va adquirir en les anteriors reunions de fer aquest tipus de fòrum dos cops a l’any i situar la qüestió de l’habitatge com un dels eixos de l’acció del govern espanyol. El president recordarà que ha engegat una política ambiciosa per consolidar l’habitatge com el cinquè pilar de l’Estat del benestar.

Publicitat

En aquest sentit, la Moncloa recorda que l’executiu ha multiplicat per vuit el pressupost dels anteriors governs, amb una inversió que ha passat de 470 milions a 3.500 milions d’euros. Gràcies a aquest increment de pressupost, segons la Moncloa, l’executiu finançarà a l’entorn del 70 o el 75% de les polítiques d’habitatge de les comunitats autònomes.

A la reunió hi assisteixen l’Associació de Promotors i Constructors d’Espanya (APCE) i la Confederació Nacional de la Construcció (CNC), així com l’Associació Espanyola de Gestors Públics d’Habitatge i Sòl (AVS) i la Confederació de Cooperatives d’Habitatges d’Espanya (CONCOVI), que tenen un paper destacat en la gestió d’habitatges públics i cooperatius.

En l’àmbit bancari, també assisteixen a la trobada l’Associació Espanyola de la Banca (AEB) i la Confederació Espanyola de Caixes d’Estalvis i Banca (Cecabank), així com l’Associació Nacional d’Empreses de Rehabilitació i Reforma (ANERR), que promou la rehabilitació i reforma d’edificis.

A més, també fan acte de presència entitats com la Federació de Cooperatives d’Habitatges a Catalunya, l’Associació de Gestores d’Habitatge i la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH), que treballen per garantir un accés just i equitatiu a l’habitatge, amb el suport d’altres organitzacions com Hogar Sí, Provivienda, i la Plataforma Tercer Sector.

Per part dels professionals del sector, el Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya (CSCAE), el Consell General de l’Arquitectura Tècnica d’Espanya (CGATE), i la Conferència d’Escoles d’Arquitectura d’Espanya també participen activament en la millora de la qualitat de les construccions. També hi seran UGT, CCOO, i el Consell de la Joventut d’Espanya.

El Sindicat de Llogateres no hi assisteix

El Sindicat de Llogateres ha rebutjat reunir-se amb el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, perquè a la mateixa trobada s’ha convidat a la patronal immobiliària. “No farem cap foto amb la patronal immobiliària perquè no podem esperar cap solució dels culpables del problema”, ha afirmat el Sindicat en un comunicat. Per a l’organització, la proposta de reunió demostra que Sánchez “ha fet oïdes sordes” al missatge de les manifestacions a Madrid, València i Alacant. D’altra banda, ha demanat la dimissió de la ministra d’Habitatge, Isabel Rodríguez.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió