ACN Barcelona – Les vendes dels establiments adherits a Comertia han augmentat un 5,1% a l’abril en comparació al mateix mes de l’any passat. Segons la patronal, el 42% dels enquestats han augmentat el tiquet mig durant l’abril en relació a l’any anterior, mentre que el 34% l’ha disminuït i el 24% l’ha mantingut. De cara a les eleccions catalanes del 12 de maig, els empresaris de Comertia reclamen el finançament, les infraestructures, la gestió de la sequera, la seguretat, la mobilitat, l’habitatge, el turisme o els horaris comercials com a principals prioritats econòmiques. També alerten sobre problemàtiques com la falta d’agilitat i l’excés de burocràcia a l’Administració.
D’altra banda, els empresaris de Comertia també constaten que la inestabilitat internacional com la guerra d’Ucraïna i Rússia, el conflicte entre Israel i Palestina o la crisi del canal de Suez ha afectat a l’alça el producte final dels preus, un increment dels costos d’energia logística i personal i una reducció del marge dels negocis. Alhora també ha tingut un impacte rellevant en la disminució de tràfic al punt de venda, el descens del consum o la planificació estratègica a futur dels negocis, entre d’altres.
Al llarg d’aquest abril, el 67% de les empreses de Comertia ha tingut un augment de vendes en valor respecte del mateix mes de l’any anterior, un 3% les ha mantingut i un 30% les ha disminuït.
La categoria Altres ha liderat l’augment de vendes total amb un 29%; seguit de l’alimentació bàsica amb un 13,6%, l’alimentació no bàsica (9,9%), equipació llar (8,4%), complements personals (7,8%) i oci i cultura (0,2%). En canvi, restauració i moda han patit una disminució de les seves vendes en un -1,2 i -2,7%, respectivament.
Pel que fa l’ocupació, el 74% dels socis ha mantingut la seva plantilla durant l’abril, el 20% l’ha incrementat i el 6% l’ha disminuït. De cara al maig, el 29% dels empresaris té previst augmentar la seva plantilla, alhora que el 56% preveu mantenir-la igual i el 15% apunta que la reduirà.