ACN Barcelona.-Les entitats contràries a l’ampliació de l’aeroport del Prat han fet una crida a una participació massiva en la manifestació del 19 de setembre a Barcelona per oposar-se al projecte d’Aena, que preveu invertir 1.700 MEUR en l’allargament de la pista curta envaint La Ricarda i la construcció d’una terminal satèl·lit. La portaveu del Sindicat de Llogaters, Carme Arcarazo, ha assegurat que el debat va més enllà de “La Ricarda Sí o la Ricarda No” i considera que ha d’incloure “l’impacte real” de l’ampliació sobre el Delta en un context d’emergència climàtica i en un model turístic que “només respon a l’interès dels fons d’inversió, immobiliaris i del turisme”. La protesta se celebrarà al carrer Tarragona i estarà dividida en tres blocs.
Concretament, els tres blocs portaran per nom Justícia climàtica i ambiental; Vides Dignes i Defensa del Territori, que se situaran al carrer Tarragona entre la Plaça Espanya i dels Països Catalans. Es tractarà d’una protesta “estàtica i reivindicativa”, per les limitacions del Procicat com a conseqüència de l’actual context sanitari, i comptarà amb diverses columnes procedents de diversos punts del territori català. Una de les més destacades és la que sortirà des del Delta del Llobregat amb la participació d’entitats i veïns en direcció cap al centre de Barcelona, cap on també s’hi adreçaran altres columnes des del Maresme, els Vallesos, Osona i les comarques de Girona i Tarragona. I és que segons ha explicat la portaveu de Zeroport, Maria Garcia, les entitats organitzadores també s’oposen a la creació d’un front aeroportuari català mitjançant les connexions en alta velocitat amb els aeròdroms de Girona i Reus.Així ho han explicat aquest dimarts la portaveu de Zeroport, María García; la portaveu del Sindicat de Llogaters, Carme Arcarazo; la portaveu de l’entitat del Prat de Llobregat Ni un Pam de Terra Joana Gelabert; i la portaveu de la Xarxa per la Justícia Climàtica, Maria Marcet, en una roda de premsa al Col·legi de Periodistes.Les entitats han denunciat “l’opacitat i l’arbitrarietat” dels governs català i espanyol sobre el projecte, que Aena ha xifrat en 1.700 milions d’euros. En aquest sentit, han subratllat la “total absència de justificació tècnica, social, ambiental, econòmica, financera i contrària a l’interès general”.